| کد خبر: 156409 |

برگزاری اجلاس کمیته مشترک همکاری‌های حمل‌ونقل جاده‌ای جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان

کمیته مشترک همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان با حضور مسئولین هیأت حمل‌ونقلی دو کشور در آذرماه سال‌جاری در شهر ایروان ارمنستان برگزار گردید.

تین نیوز

کمیته مشترک همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان با حضور مسئولین هیأت حمل‌ونقلی دو کشور در آذرماه سال‌جاری در شهر ایروان ارمنستان برگزار گردید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌ عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این اجلاس ریاست هیأت ایرانی را رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی این سازمان و ریأست هیأت ارمنی را داویت ملکونیان، رئیس بخش سیاست حمل ونقل اداره حمل‌ونقل دفتر وزیر حمل‌ونقل ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری ارمنستان برعهده داشتند.

 براساس این گزارش رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی ، اظهار داشت: در مذاکرات انجام شده با طرف ارمنی موضوعاتی اعم از توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای، آخرین وضعیت همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای در حوزه‌های کالا و مسافر مورد بررسی طرفین قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به بازدید میدانی هیأت اعزامی از مسیر مواصلاتی از مبداء پایانه مرزی بین دو کشور تا شهر ایروان مواردی به منظور تردد روان و ایمنی ناوگان جاده‌ای کشور به طرف ارمنی اعلام گردید و طرف مقابل خاطر نشان نمود که در حال حاضر اقداماتی در راستای مدرنیزه کردن پایانه مرزی مغری در حال انجام می‌باشد که در نتیجه این اقدامات، این پایانه با استاندارهای بین‌المللی مطابقت و به حمل ونقل روان و مناسب مسافر و بار خواهد انجامید.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی یادآور شد: با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های فنی و عملیاتی شرکتهای ایرانی، آمادگی لازم برای مشارکت در ساخت و ساز کریدور شمال – جنوب ارمنستان از سوی شرکتها و پیمانکاران ایرانی وجود دارد. همچنین تسریع در عضویت ارمنستان در کنوانسیون‌های بین‌المللی حمل‌ونقل از موارد مورد تأکید طرف ایرانی در این اجلاس بود تا موجبات تسهیل تردد خودروهای ارمنی به ایران و کاهش هزینه های تردد آنها فراهم گردد.

در خاتمه مقرر گردید به منظور بررسی و حل و فصل مشکلات احتمالی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای هر سه ماه یکبار جلسه‌ای با حضور مسئولین منطقه‌ای در مرزهای دو طرف تشکیل گردد.

شایان ذکر است در این اجلاس مدیرکل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجانشرقی، مدیر پایانه مرزی نوردوز و نمایندگان انجمن صنفی شرکتهای حمل‌ونقل بین‌المللی کالا و مسافر، هیات ایرانی را همراهی نموده و در پایان روز دوم نیز یادداشت تفاهم همکاریهای حمل‌ونقل جاده‌ای فیمابین دو کشور به امضاء رؤسای هیات دو کشور رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.