| کد خبر: 156287 |

برگزاری همایش کمربند- جاده تفلیس ۲۰۱۷ با حضور وزیر راه و شهرسازی

همایش کمربند- جاده تفلیس ۲۰۱۷ در تاریخ ۷ آذرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی با هدف بررسی روابط ترانزیتی در کریدورهای منطقه‌ای برگزار شد.

تین نیوز

همایش کمربند- جاده تفلیس ۲۰۱۷ در تاریخ ۷ آذرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی با هدف بررسی روابط ترانزیتی در کریدورهای منطقه‌ای برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همایش کمربند- جاده تفلیس ۲۰۱۷ از تاریخ ۷ لغایت ۸ آذرماه ۹۶ با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه متشکل از نماینده مجلس، داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و نمایندگان بخش‌های ذیربط وزارت راه و شهرسازی در شهر تفلیس پایتخت گرجستان برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن حضور در این همایش که با مشارکت عالیه کشورهای منطقه برگزار شده بود به سخنرانی در پانل مربوط به "راهی برای فرصت‌های جدید" پرداخت و نکات حائز اهمیتی را مطرح کرد.

 آخوندی در این سخنرانی ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی ویژه جمهوری اسلامی ایران در اتصالات منطقه‌ای و متصل کننده شرق آسیا و چین به آسیای میانه، کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه و قفقاز، روسیه و اروپا، بر نقش سازنده ارتباطی ایران در تسهیل تجارت منطقه‌ای و رونق ترانزیت و حمل ونقل اشاره کرد و بسیاری از اقدامات حقوقی، تجاری و عملیاتی که برای تحقق اهداف کریدورهای حمل ونقل و ترانزیت را به حاضران در همایش معرفی کرد.

گفتنی است افتتاح این همایش توسط کویری کاشویلی (Keviri kashvili) نخست وزیر گرجستان انجام شده و افزادی از جمله نخست وزیران اسلوانی، مولداوی، قزاقستان، معاون وزیر چین و معاون بانک توسعه آسیایی و ... در آن به سخنرانی پرداختند.

 

عباس آخوندی

وبلاگ‌نویس
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.