| کد خبر: 155841 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان:

اجرای طرح هندسی راه‌های روستایی گیلان با اعتبارات فعلی امکان‌پذیر نیست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با بیان اینکه آمار برخورداری آسفالت راه روستایی در راستان گیلان رو به افزایش است گفت: اجرای طرح هندسی راه‌های روستایی استان گیلان با اعتبارات محدود امکان‌پذیر نیست.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با بیان اینکه آمار برخورداری آسفالت راه روستایی در راستان گیلان رو به افزایش است گفت: اجرای طرح هندسی راه‌های روستایی استان گیلان با اعتبارات محدود امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت ، محمدرضا نازک‌کار ظهر امروز در همایش بزرگ هم‌پیمانی با ایمنی‌ راه‌ها در سالن اجتماعات اداره راه و شهرسازی در رشت اظهار داشت: 29 آبان تا 1 آذر ماه بزرگداشت کشته‌شدگان حوادث جاده‌ای در کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با بیان اینکه سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر در دنیا بر اثر سواحل رانندگی جان خود را از دست می‌دهند افزود: ایران از لحاظ فراوانی آمار تلفات حوادث رانندگی رتبه 9 جهان را دارد.

نازک‌کار با اشاره به اینکه باید با اقدامات فیزیکی در آموزش، ایمنی راه‌ها و استاندار‌دسازی گامی استوار در جهت کاهش تلفات جاده‌ای برداریم گفت: باید با ارتقاء فرهنگ ترافیکی و استفاده صحیح از معابر به‌عنوان عابر و راننده در کاهش حوادث رانندگی اثرگذار باشیم.

وی با اشاره به اینکه سال‌های اخیر اقدامات مطلوبی در راستای کاهش حوادث و تلفات سوانح جاده‌ای در استان گیلان انجام شده است تصریح کرد: اگر رانندگان به‌طور صحیح به علایم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی توجه کنند دچار حادثه نمی‌شوند‌.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با بیان اینکه 80 درصد ترافیک اصلی استان گیلان در محورهای شریانی تردد می‌شود خاطرنشان کرد: چهارخطه کردن محورهای اصلی استان از اقدامات مطلوب در کاهش تصادفات بوده است.

نازک‌کار محور رشت به‌سمت چابکسر را نخستین هدف این پروژه در استان گیلان عنوان کرد و اظهار داشت: با اجرا شدن این پروژه حوادث رانندگی ناشی از برخورد رو‌ به رو دو خورو در محورهای مذکور به صفر رسیده است.

وی نقطه ضعف محور‌های چهار خطه را محل دوربرگردان‌ها نام برد و با بیان اینکه این مناطق در استان گیلان باید طبق استاندارهای ملی به دوربرگردان‌های استاندار تبدیل شوند افزود: اجرای پروژه دوربرگردان استاندارد در استان گیلان به‌دلیل محدودیت‌های جغرافیایی و محیطی 5 میلیارد تومان هزینه دارد.

وی هزینه مذکور در استان‌های دیگر را یک میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: استان گیلان بیش از 470 کیلومتر بزرگراه دارد و تبدیل دوربرگردان‌های محورهای مذکور به دوربرگردان‌های استاندارد هزینه نجومی را برای استان به بار می‌آورد.

نازک‌کار با تاکید بر اینکه آمار برخورداری آسفالت راه روستایی در راستان گیلان رو به افزایش است تصریح کرد: وضعیت موجود راه‌های روستایی آسفالت می‌شوند و با اعتبار محدود در این حوزه ایمن‌سازی و اجرای طرح هندسی راه‌های روستایی امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان طول راه‌های سراسر استان گیلان را 12 هزار کیلومتر عنوان کرد و گفت: مشارکت ملی و حمایت های مالی نیازمند اجرا و تکمیل پروژه‌های ایمن‌سازی و طرح‌های هندسی راه‌های استان گیلان است.

نازک‌کار با اشاره به کنترل کمپرسی‌ها با بارهای غیرمجاز در محورهای استان گیلان از سوی پلیس تاکید کرد: در این راستا مقاومت‌های بسیار شدیدی از سوی رانندگان خوروهای سنگین در استان گیلان انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حمل بارهای غیرمجاز از سوی کمپرسی‌ها عاملی برای تخریب زیرساخت‌ها و به خطر انداختن جان دیگران است افزود: تردد خودروهای سنگین با بارهای غیرمجاز یک تهدید برای خودرو حامل و خودروهای دیگر محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان خاطرنشان کرد: امید است با تلاش‌های ویژه و پیگیری‌های قضایی در استان خودروهای کمپرسی با وزن و بارهای مجاز از آسیب رسیدن به زیرساخت‌ها و بروز حوادث ناخوشایند جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.