| کد خبر: 155763 |

مه بر جاده های ارتباطی استان کردستان سایه افکنده و باعث کاهش دید شده است

همزمان با ورود سامانه بارشی به آسمان غرب کشور، هم اکنون مه گرفتگی بیشتر جاده های ارتباطی استان کردستان را زیر سلطه خود برده و باعث کاهش دید رانندگان شده است.

تین نیوز

همزمان با ورود سامانه بارشی به آسمان غرب کشور، هم اکنون مه گرفتگی بیشتر جاده های ارتباطی استان کردستان را زیر سلطه خود برده و باعث کاهش دید رانندگان شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون جاده های ارتباطی منتهی به شهر مریوان و سروآباد از جمله سنندج به سروآباد و مریوان و گردنه تتنه و ژالانه بخاطر وجود مه بیشترین کاهش دید را دارند.

محمد راشد مدرس گرجی اظهار کرد: مه گرفتگی در اکثر مسیرهای بین شهری استان وجود دارد و طبق اعلام اداره کل هواشناسی این جبهه هوای بارشی تا روز پنجشنبه هفته جاری در آسمان استان فعال است.

به گفته وی، با وجود اینکه لغزندگی در هیچ کدام از جاده ها گزارش نشده است اما توصیه می کنیم رانندگان از ترددهای بی مورد و غیر ضروری در جاده ها اجتناب کنند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان نیز در این ارتباط گفته است: بارش باران از مناطق جنوبی استان شروع شده و بتدریج تمام بخش های استان را فرا گرفته است.

نشمیل احمدیانی افزود: طبق نقشه های پیش یابی، فعالیت این سامانه تا روز پنجشنبه تداوم خواهد داشت و از فردا با ریزش هوای سرد بارندگی ها در نوار شمالی استان و مناطق مرتفع به صورت برف خواهد بود.

وی اظهار کرد: هم اکنون دید افقی در برخی از شهرای استان از جمله بانه، سنندج، هزارکانیان، زرینه و مریوان به کمتر از پنج هزار متر رسیده است.

طول شبکه راه های استان هفت هزار و 834 کیلومتر بوده که این میزان شامل 6 هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

براساس آمارها در استان کردستان 16منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین 23 گردنه وجود دارد که این مناطق راهداری را در فصول سرد سال به ویژه زمستان با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

کردستان با 28 هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.