| کد خبر: 155756 |

کشاورزیان:

◄ نیاز به 19هزار کیلومتر حفاظ بتنی برای را‌ه‌ها داریم

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تشریح برنامه این سازمان برای ارتقای ایمنی نیوجرسی، گفت: برای راه‌های موجود به 19هزار کیلومتر حفاظ بتنی احتیاج داریم که در شرایط تنگای مالی امکان اجرای آن نیست.

تین نیوز

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تشریح برنامه این سازمان برای ارتقای ایمنی نیوجرسی، گفت: برای راه‌های موجود به 19هزار کیلومتر حفاظ بتنی احتیاج داریم که در شرایط تنگای مالی امکان اجرای آن نیست.

به گزارش تین‌نیوز، داوود کشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در همایش «دوام حفاظ‌های بتنی راه» که صبح امروز در مرکز تحقیقات راه‌، مسکن و شهرسازی برگزار شد، گفت: بخشی مهمی از مشکلات ناشی از پایین بودن قیمت سوخت است. بیش از 30 دلار برای سیمانی که تولید می‌کنیم سوخت مصرف می کنیم و با قیمتی کمتر از 27 دلار به فروش می‌رسانیم و بعد افتخار می‌کنیم که صادرکننده سیمان هستیم..

وی با بیان اینکه ساختار اقتصادی بنگاه‌های مالی ما مناسب نیستند، تصریح کرد: ساختار اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی ما قدیمی هستند و اجازه نمی‌دهند از قالب قدیمی خارج شویم و به همین دلیل هم وضعیت تولید به شیوه «اوستاکاری» ادامه دارد و به همین دلیل هم هست که هرکس به خودش اجازه می‌دهد تولیدکننده حفاظ بتنی باشد.

کشاورزیان ادامه داد: مقیاس بنگاه‌های مالی ما انقدر کوچک است که کار علمی و مطالعاتی توجیه اقتصادی ندارد. اینکه به کسی بگوییم برای تولید چند صد عدد نیوجرسی کار مطالعاتی انجام شود، صرفه اقتصادی ندارد و تولیدکننده چیزی که از گذشته یادگرفته را مبنا قرار می دهد و محصول خود را تولید می‌کند..

کشاورزیان با تاکید بر ضرورت اصلاح رفتار تولیدکننده و اهمیت به محیط زیست، ادامه داد: اکنون در اثر برداشت بی‌رویه از بستر رودخانه‌ها شاهد تخریب سازه‌های بتنی هستیم و عملا پایه پل‌ها در سطح رودخانه‌ها محکم نیستند..

رییس سازمان راهداری با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار اقتصادی با هدف بهبود وضعیت تولید ادامه داد: سیاست ما در این زمینه ارتقا و توجه جدی به کیفیت محصول و به‌ویژه نیوجرسی‌های تولیدی است.از سه سال قبل در این زمینه قدمهای خوبی برداشته شده است و اکنون کیفیت تولید نیوجرسی تا حد قابل قبولی مناسب است. ضمن اینکه براساس بخش‌نامه سازمان راهداری تاکید کرده‌ایم از واحدهای تولیدی‌ که مجوز از وزارت صنعت و معدن هستند، نیوجرسی خریداری شود و می توانند محصول خود را مورد آزمایش قرار دهند.

کشاورزیان توضیح داد که لازم است برای مقاومت بتن در برابر سرما و محیط اب و هوایی کار مطالعاتی انجام شود تا دوام نیوجرسی‌ از 4 سال به 15سال برسد و در عین زیبایی در کنار دوام بتن اهمیت دارد و گفت: البته سیاست ما استفاده از حفاظ های بتنی به جای حفاظ های فلزی است در همین راستا به 19هزار کیلومتر حفاظ بتنی برای راه های موجود نیازمندیم که عدم اعتبار کافی ما را با مشکل جدی در زمینه تامین حفاظ های بتنی مواجه ساخته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای در بخش دیگری از سخنرانی خود به واقعی شدن قیمت سوخت اشاره کرد و در عین حال گفت: پیشنهاد میدهم تا دولت سوبسید انرژی را برای تولید سیمان حذف کند  تا با با واقعی شدن قیمت سیمان میزان مصرف نیز کاهش یافته و کار تحقیقاتی و علمی برای کارخانه دار و تولید کننده توجیه اقتصادی پیدا کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.