| کد خبر: 154119 |

اتوبوس های بین شهری روزانه سه هزار سرویس در مهران انجام می دهند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: هم اکنون روزانه سه هزار سرویس از مهران به شهرهای مختلف کشور و برعکس به مقصد مهران برای انتقال زائران اربعین حسینی صورت می گیرد.

تین نیوز

 مدیرکل  ایلام گفت: هم اکنون روزانه سه هزار سرویس از مهران به شهرهای مختلف کشور و برعکس به مقصد مهران برای انتقال زائران اربعین حسینی صورت می گیرد.

نورالله دلخواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تمهیدات و امکانات لازم و برنامه ریزی ها برای بازگشت آسان زائران به کشور فراهم شده است.

وی افزود: برابر مصوبه ستاد مرکزی اربعین 30 هزار سرویس باید در ایام اربعین توسط اتوبوس های بین شهری انجام شود که سهم ترابری اتوبوس های برون شهری برای استان ایلام 15 هزار سرویس در زمان حضور زائران است که در شاریط کنونی روزانه سه هزار سرویس از مرز مهران به نقاط مختلف کشور صورت می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تاکید کرد: در صورتیکه حجم تردد و تراکم جمعیت در مهران زیاد باشد مشکلی برای افزایش ناوگان اتوبوسی و سهمیه حمل و نقل زائران وجود ندارد.

دلخواه در مورد نرخ ترابری زائران یاداور شد: براساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین نرخ کرایه حمل و نقل زائران 2 برابر از نرخ همیشگی استان های مبدا تا استان ایلام مصوب شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اتوبوس های برون شهری یک طرف مسیر را برای تسریع در جابجایی زائران خالی تردد می کنند از زائران نسبت به نرخ عادی استان های مبدا تا ایلام کرایه را دوبله و با 10 درصد تخفیف دریافت می کنند.

وی گفت: به عنوان مثال اگر در حالت عادی کرایه مسیر اصفهان به ایلام 400 هزار ریال است در ایام اربعین این رقم به 800 هزار ریال با 10 درصد تخفیف مصوب شده است، ضمن اینکه نرخ مصوب کرایه جابجایی زائران نسبت به استان های مبدا زائران و نیز نوع اتوبوس ها متفاوت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: بیش از یک میلیون و 187 هزار و 600 نفر زائر تاکنون از مرز مهران برای حضور در آئین های اربعین در کشور عراق تردد کرده اند که 930 هزار زائر از مرز خارج و 247 هزار زائر نیز که پیشتر به عراق سفر کرده بودند از طریق مرز مهران وارد شدند.

به گفته دلخواه همچنین تعداد زائران خارجی که از مرز مهران خارج شدند را 6 هزار و 800 نفر و زائرانی که وارد شده اند را سه هزار و 800 زائر عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات همه ساله در آستانه اربعین حسینی میزبان و پذیرای خیل عظیمی از زائران عزادار است.

تاکنون بیش از 50 درصد زائران مرز بین المللی مهران را برای زیارت عتبات عالیات و حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین انتخاب کرده و از این مرز به کشور عراق تردد کرده اند.


 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.