| کد خبر: 153852 |

130 دوربین جدید کنترل سرعت در جاده های استان کرمان نصب می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: تا پایان سال تعداد 130 دوربین کنترل سرعت در مسیر 2 هزار کیلومتری جاده های سراسر این استان نصب خواهد شد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: تا پایان سال تعداد 130 دوربین کنترل سرعت در مسیر 2 هزار کیلومتری جاده های سراسر این استان نصب خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، خداداد مقبلی در نخستین همایش ایمنی و ارتقای فرهنگ‌ ترافیک در بردسیر بدون اشاره به تعداد دوربین های نصب شده کنونی در جاده های این استان افزود:پدیده تصادفات جاده ای خسارتهای زیادی به جامعه و کشور ما وارد می آوردو ما باید بدانیم جامعه ما از قبل تصادفات چه خسارتهایی می بیند و برایش چاره سازی کنیم.

وی گفت : در طی یک دهه با تلاش در حوزه راه و شهرسازی و حوزه فرهنگ ترافیکی و تلاشهایی که پلیس راه در حوزه کنترل ترافیک کشور داشته است توانستیم 10 هزار نفر از آمار کشته ها را کاهش دهیم.

مهندس مقبلی سه عامل مهم در تصادفات را خطاهای انسانی، جاده و وسیله نقلیه برشمرد و گفت: معتقدم در حوزه ترافیک هرچقدر هم زیرساختهای فیزیکی و ظرفیت سازی در حوزه شبکه ارتباطی صورت بگیرد جای فرهنگ ترافیکی خالی است و فرهنگ نقش انکارناپذیری در کاهش تصادفات جاده ای دارد.

وی گفت: برخی اوقات وقتی جاده ای را آسفالت می کنیم آمار تصادفات بالاتر می رود و این همان حلقه مفقوده فرهنگ ترافیکی است.

وی بیشترین تصادفات استان را در محور بم - کرمان دانست و گفت: طول این محور 200 کیلومتر است و یک بزرگراه است که بزرگراه بودن موجب افزایش سرعت و بدنبال آن افزایش تصادفات شده است.

وی همچنین محور سیرجان- بردسیر- کرمان را نیز جاده حادثه خیزی در شمال استان اعلام کرد.

مقبلی گفت: تعداد 27 هزار کشته در سال 84 در کشور طی یک دهه و در سال 95 به تعداد 16 هزار کشته کاهش یافت که هرچند هنوز هم آمار تکان دهنده ای است اما خوشبختانه بخش قابل توجهی از آن کاهش یافته است.

برآورد هزینه ای که یک نفر فوتی به کشور تحمیل می کند حدود 2 میلیارد تومان و هزینه ای که یک زخمی تحمیل می کند 240 میلیون تومان است.

به گفته مقبلی روزانه 45 تا 50 نفر تلفات جاده ای در کشور داریم.

وی گفت :در سال گذشته در استان کرمان 593 کشته و 13 هزار نفر مجروح داشتیم و مجموع هزینه های تلفات و زخمی ها 4700 میلیارد تومان گردید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان درباره نقش ابزار ارتباطی و فضای مجازی گفت: در گذشته انجام کارهای فرهنگی هزینه بیشتری داشت اما خوشبختانه امروزه به لطف ظرفیتهای ارتباطی جدید و فضای مجازی که به رایگان در دسترس عموم است راحت تر می توان در جهت توسعه فرهنگ ترافیکی قدم برداشت.

وی تصریح کرد: ما و پلیس به تنهایی نمی توانیم در کاهش تصادفات موثر باشیم لذا برای ارتقای فرهنگ ترافیکی نیاز به مشارکت عمومی مردم و همه دستگاههای فرهنگی است.

مقبلی افزود: برای نگهداری 1700 کیلومتر راههای ارتباطی کشور سالانه 200 میلیارد تومان هزینه می کنیم، اما سالانه 500 میلیارد تومان نیاز داریم تا شبکه ارتباطی را آنطور که شایسته است به حد مطلوبش برسانیم.

وی درباره طرح ITS گفت: در مسیر 2 هزار کیلومتری راههای استان 130 دوربین کنترل سرعت نصب خواهد شد که امیدواریم این امر تا پایان امسال محقق شود.

وی در پایان گفت: اداره کل حمل و نقل جاده ای استان رفع نقاط حادثه خیز را در دستور کار قرار داده و اصلاح و رفع عیوب و اقدامات ایمنی برای 115 نقطه حادثه خیز استان در دست اجراست و هر سال 20 نقطه را اصلاح می کنیم.

نخستین همایش ایمنی و ارتقای فرهنگ‌ ترافیک استان کرمان با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، رئیس پلیس راه استان، فرماندار، امام جمعه، جمعی از مسئولان و مردم بردسیر در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار شد.

این همایش در محورهای سیاستهای کلی و راهبردها (ITS)، مدیریت هوشمند ایمنی و کنترل ترافیک، اطلاع یابی، اطلاع رسانی و کنترل کیفیت، زیرساخت های مشترک، و ارتقای الگوهای رفتاری و فرهنگی برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.