| کد خبر: 153724 |

◄ 90 درصد زائران اربعین از جاده‌ها سفر کردند

داود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی، تمهیدات و اقدامات انجام شده از سوی کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین در جا‌به‌جایی ایمن و روان زائران از پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چزابه را تشریح کرد.

تین نیوز

داود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی، تمهیدات و اقدامات انجام شده  از سوی کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین در جا‌به‌جایی ایمن و روان زائران از پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چزابه را تشریح کرد.

داود کشاوریان که در برنامه تلویزیونی تیتر امشب شبکه خبر شرکت کرده بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 2 میلیون و پانصد هزار نفر در مراسم اربعین سال جاری شرکت کنند و تاکنون بیش از 2 میلیون و  300 هزار روادید برای متقاضیان صادر شده است.

او با بیان این که با هرگونه تخلف در فروش بلیت اتوبوس و هزینه پارکینگ‌ها برخورد قانونی می شود، افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر  افزایش قیمت بلیت اتوبوس بیش از مبلغ تعیین شده در حمل‌ونقل مسافری جاده‌ای ارسال نشده است و در صورت دریافت هرگونه گزارش تخلف و شکایت از سوی زائران از طریق کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات برخورد قانونی با متخلفین صورت می‌گیرد.

رئیس کمیته حمل ونقل ستاد اربعین خاطرنشان کرد: افزایش دوبرابری قیمت بلیت‌ها نسبت به زمان عادی تردد، با توجه به برگشت یک سر خالی اتوبوس‌ها، توقف در مرزها و ترافیک در طول مسیر هرساله در ایام اربعین مرسوم است که در سال جاری بر اساس همان مبلغ سال گذشته دریافت می‌شود، مضاف بر این که از سوی برخی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری تخفیف‌های 10 الی 20 درصدی به زائران ارائه می‌شود.

داود کشاورزیان سهم حمل و نقل ریلی و هوایی را در جابجایی زائران اربعین 10 درصد دانست و گفت: 90 درصد بار حمل و نقل زائران بر دوش ناوگان مسافری جاده ای است. در این راستا حمل‌ونقل مسافربری جاده‌ای بخش اعظم توان و ظرفیت ناوگان خود را به کار گرفته تا زائران اربعین به راحتی و به سلامت از این سفر معنوی به شهرهای خود بازگردند.

وی در پایان از تلاش‌ها و خدمات نهادهای دولتی، همچنین بخش خصوصی در ایجاد ظرفیت و امکانات لازم تا حد مقدورات برای سفر معنوی اربعین حسینی قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.