| کد خبر: 153718 |

فرسودگی 30 درصد ماشین آلات راهداری استان سمنان

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت : 30 درصد ماشین آلات راهداری این اداره کل ، که شامل بیش از 20 دستگاه برف روب و لودر فرسوده میباشد ، نیازمند نوسازی است.

تین نیوز

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت : 30 درصد ماشین آلات راهداری این اداره کل ، که شامل بیش از 20 دستگاه برف روب و لودر فرسوده میباشد ،  نیازمند نوسازی است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان سمنان ، سید عبدالمجید نژاد صفوی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت:  تخصیص اعتبار لازم برای نوسازی و ارایه خدمات امدادی به مسافران در راه مانده و بازگشایی محورها برف گیر این استان اجتناب ناپذیر است.

وی اعتبارات لازم برای نوسازی این ماشین فرسوده را بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد و گفت : براساس نامه نگاری های انجام شده با وزارتخانه مربوط تا 30 روز آینده 2 ماشین برف روب و سه لودر به ناوگان امداد جاده ای این استان اضافه می شود.

وی با بیان این که اکنون محورهای استان با 110 راهدار و 65 دستگاه انواع ماشین آلات ، برای مقابله با یخبندان و برف در راهداری سمنان مستقر شدند، ادامه داد: برای مقابله با عوامل جوی فصل زمستان و آسان سازی عبور و مرور محورهای مواصلاتی، تمام امکانات و نیروها آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان خاطرنشان کرد : طرح ویژه پاییزه و زمستانه در 17 راهدارخانه محورهای مواصلاتی سمنان با تجهیز وسایل گرمایشی و امکانات برای اسکان ضروری مسافران گرفتار در برف و بوران، در نظر گرفته شده است.

نژاد صفوی یکی دیگر از اماکن برای اسکان ضروری مسافران را نمازخانه های اداره های راه و ترابری در شهرستان ها ذکر و اضافه کرد: مردم از مسافرت های غیر ضروری در مواقع برف و بوران خودداری کنند و قبل از سفر، از وضعیت جوی شهر مقصد و مسیر خود اطلاع کافی داشته باشند.

نژادصفوی با بیان این که بیشتر محورهای مواصلاتی کوهستانی استان سمنان برف گیراست، افزود : محورهای شاهرود- آزادشهر، شاهرود - توسکستان، شهمیرزاد - فولامحله- کیاسر، کالپوش و محور دیباج-گلوگاه، در زمان جو ناپایدار و برف و بوران، دچار مشکل و گاه مسدود می شوند.

وی به استقرار بیش از 10 خودروی سیار برای تعمیر خودروها در محورهای استان سمنان اشاره کرد و گفت: خودروهای سیار وظیفه دارند نقص فنی خودروهای عبوری و در جاده مانده را در صورت امکان برطرف کنند و یا آن خودروها را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه انتقال دهند.

سه هزار و 784 کیلومتر راه وجود دارد که 2.1 درصد از راه های کشور را شامل می شود.

تلفن گویای 141 به منظور اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های ترافیکی و جوی در سطح جاده های کشور است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.