| کد خبر: 153233 |

مدیرکل راهداری استان یزد:50 میلیارد ریال صرف توسعه و تکمیل راهداری بافق می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: در آینده نزدیک مبلغ 50 میلیارد ریال صرف توسعه و تکمیل زیرساخت طرح های راهداری شهرستان بافق می شود.

تین نیوز

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: در آینده نزدیک مبلغ 50 میلیارد ریال صرف توسعه و تکمیل زیرساخت طرح های راهداری شهرستان بافق می شود.

محسن صادقیان ، روز چهار شنبه در حاشیه بازدید از راه های شهرستان بافق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بهسازی مسیر قدیم یزد- بافق و کیفی سازی هر دو خط (لاین) این مسیر ، آغاز عملیات اجرایی دوبانده کردن مسیر بافق- بهاباد تا سه راهی سه چاهون، مهمترین برنامه های در دست اقدام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد به آسیب دیدگی راه کوشک و گزستان خبر داد و لازمه بهسازی این مسیر را جزو دستور کار در آینده نزدیک ذکر کرد.

وی محور بافق- یزد را یکی از مهمترین راه های استان خواند و افزود: در هفت ماه گذشته یک میلیون و 760 هزار تن بار در این مسیر جابه جا شد که این عدد نسبت به سال گذشته از رشد 43 درصدی برخوردار است و بافق رتبه اول در شهرستان های استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به شیوه حمل و نقل بار در بافق که در گذشته انجام می شد، اشاره کرد و با ابراز تاسف گفت: ما شاهد فعالیت شرکت ها باربری به صورت دوره ای در فضای بیرون از شرکت ها در کانکس ها بودیم که اقدام به صدور بارنامه می کردند.

صادقیان اضافه کرد: با تغییر انجام شده در چند ماه اخیر، شرکت های داخلی ساماندهی شدند و صدور بارنامه در شرکت ها انجام می شود.

این مسوول تصریح کرد: برنامه ریزی شده است تا قبل از شروع فصل سرما نیز بخشی از راه های یزد- بافق، بافق به سمت بهاباد به خصوص گردنه کوشک به سمت دهستان سبزدشت و در روستای شیطور بافق اقدام به ساخت سوله نمک کنیم تا در فصل زمستان مشکلی نداشته باشیم.

روکش و بهسازی راه کوشک – گزستان، تسریع در احداث سوله نمک، پیگیری احداث پاسگاه پلیس راه و اصلاح شیب هندسی برخی از نقاط جاده بافق – یزد از دیگر نکاتی بود که مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان به آنها اشاره کرد و قول مساعد و پیگیری داد.

راه یزد- بافق به طول 110 کیلومتر با 2 مصوبه سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری از سال 87 با پیش بینی 800 میلیارد ریال هزینه آغاز شد، تاکنون در چند مرحله 95 کیلومتر آن زیربار ترافیک رفت و بقیه طبق وعده مسوولان تا دهه فجر سال 96به بهره برداری می رسد.

مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد. 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.