| کد خبر: 152152 |

کشاورزیان:

◄ اولویت با نگه‌داری راه‌های فعلی است، نه احداث راه جدید/در تنگنای مالی هستیم

برآورد تقریبی ما این است که اگر بخواهیم عملیات تجدید روکش آسفالت را در سطح مطلوبی انجام دهیم به حدود 24 میلیون تن آسفالت نیازمند هستیم که به دلیل تنگنای اعتباری امکان تأمین آن سخت است.

تین نیوز

نهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات پیش از ظهر امروز در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری این همایش‌ها به افزایش بهره‌وری و ارتقای کار در حوزه ایمنی راه کمک شایانی می‌کند.

وی با تشریح وضعیت موجود راه‌های کشور، توضیح داد: حدود 25 درصد از رویه راه‌ها در وضعیت سالم،  26 درصد با خرابی شدید و 50 درصد در وضعیت متوسط به سر می‌برند که با انجام عملیات حفاظتی درصدد ترمیم آن‌ها هستیم.

کشاورزیان دراین‌باره عنوان کرد: برآورد تقریبی ما این است که اگر بخواهیم عملیات تجدید روکش آسفالت را در سطح مطلوبی انجام دهیم به حدود 24 میلیون تن آسفالت نیازمند هستیم که به دلیل تنگنای اعتباری امکان تأمین آن سخت است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه در دو سال قبل 12 میلیون تن، در سال قبل 10 میلیون تن و در سال جاری 8 میلیون تن آسفالت در راه‌های کشور پخش‌ شده است گفت: البته بیشتر کار به دوش پیمانکاران بوده است و در واقع به‌صورت نسیه این مهم انجام‌گرفته است.

کشاورزیان با اشاره به اینکه در آستانه بودجه‌نویسی قرار داریم، بیان کرد: در شرایط تنگنای اعتباری تخصیص بهینه منابع اهمیت ویژه‌ای دارد و ازنظر ما اولویت با نگه‌داری راه‌ها است تا احداث راه جدید.

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: با اعتباری که صرف احداث یک کیلومتر راه می‌شود می‌توانیم 25 کیلومتر راه را نگهداری و حفاظت کنیم، بنابراین منطقی نیست که پول را صرف احداث راه جدید کنیم و برای نگه‌داری راه‌ها اعتبار کافی نداشته باشیم.

کشاورزیان به تشریح سیاست‌های سازمان راهداری در خصوص مباحث فنی راه‌های پرداخت  افزود: نخستین کار ما استقرار سامانه PMC  در بخش راه‌های شریانی که امروز به 52 هزار کیلومتر (در مسیر رفت‌وبرگشت) رسیده است و همچنین قرار است این عملیات برای راه‌های غیر شریانی هم انجام گیرد، نکته دیگر بحث استاندارد بودن کارخانه‌ها آسفالت است. کارخانه‌های زیادی وجود دارد که متأسفانه برخی از آن‌ها فاقد مجوز فنی هستند، راهداری تنها با کارخانه‌هایی قرارداد منعقد می‌کند که دارای گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی باشد.

وی خبر داد که اکنون 350 کارخانه این گواهینامه را دریافت کرده‌اند و گفت: 250 کارخانه در شرف دریافت این گواهی‌نامه هستند و در عین‌ حال 62 تولیدکننده قیر در کشور داریم که در 3 گروه A.B.C رتبه‌بندی شده‌اند. ما نیازهایمان را از کارخانه‌ای که در رتبه قرارداد تأمین می‌کنیم مگر آنکه مجبور باشیم به سراغ سایر کارخانه‌ها برویم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وضعیت اعتباری کشور به گونه‌ای نیست که بخواهیم با کالای بی‌کیفیت کارها را انجام دهیم بنابراین با هدف ارتقا بهره‌وری از آسفالت مطلوب و درجه‌یک در راه‌های کشور استفاده خواهیم کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.