| کد خبر: 150791 |

نصری در نشست هم‌اندیشی با پلیس‌راه اعلام کرد:

ارتقای ایمنی از ارکان اصلی مدیریت راه‌های استان خراسان رضوی است

نشست مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی گفت: ایمنی جاده‌ای از ارکان اصلی مدیریت راه‌های استان است و نمی‌توان آن را به دلیل کمبود منابع مالی و اعتباری به زمان دیگری موکول کرد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی گفت: ایمنی جاده‌ای از ارکان اصلی مدیریت راه‌های استان است و نمی‌توان آن را به دلیل کمبود منابع مالی و اعتباری به زمان دیگری موکول کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی، ابراهیم نصری در جلسه هم‌اندیشی مدیران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و فرماندهان پلیس‌راه شهرستان‌های خراسان رضوی با اشاره به تخصیص اعتبارات این اداره کل در سال جاری افزود: حدود ۸۰ درصد از منابع اعتباری مربوط به این اداره کل از محل منابع عمومی دولت و مابقی از محل منابع استانی و داخلی سازمانی است.

وی با تأکید بر افزایش درآمدهای سازمان گفت: حدود ۴۰ درصد از جابجایی بار در کشور و استان بدون صدور بارنامه انجام می‌شود و مدیران ادارات شهرستان‌ها می‌توانند برای افزایش درآمدهای ناشی از ارائه خدمات گیرندگان راه، به ویژه در بخش یاد شده و جلوگیری از فرار مالیاتی، بخشی از هزینه‌های مربوط به خود را تأمین کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی با قرار گرفتن در کریدور بین‌المللی شمال- جنوب و شرق- غرب و موقعیت ممتاز مذهبی - زیارتی به لحاظ بهره‌مندی از حضور بارگاه ثامن‌الحجج (ع) همواره با تردد بسیاری مواجه بوده است.

وی افزود: ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی باید به سمت خودکفایی اقتصادی پیش برویم و درآمد ناشی از خدمات را هدفمند نماییم.

سرهنگ امیدوار رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی نیز در این گردهمایی گفت: برای ساماندهی و کاهش تلفات جاده‌ای باید تخلفات از مبدأ را در نظر داشته و به صفر برسانیم.

رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی افزود: با توجه به ورود خیل عظیم مشتاقان امام هشتم (ع) در سالروز شهادت حضرت ثامن‌الحجج (ع) برای جلوگیری از حوادث ناگوار و تسهیل در عبور و مرور تردد وسایل نقلیه باید تخلفات در مبدأ را به صفر برسانیم.

سرهنگ هادی امیدوار افزود: با توجه به همزمانی مراسم دهه آخر صفر و اجرای طرح زمستانی در راه‌های استان با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در پلیس‌راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، می‌بایست مشکلات را به حداقل ممکن رساند و حتی در صورت نیاز با انسداد راه از بروز حوادث احتمالی جلوگیری نمود.

رئیس پلیس‌راه استان ادامه داد: رایزنی‌هایی صورت گرفته است تا در خصوص سرعت‌های بالای ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز با برخورد جدی‌تر قانونی و با توقیف‌های از ۱۰ تا ۳۰ روز وسیله نقلیه برای تخطی گران از قانون حتی برای ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، این معضل را نیز در جاده‌های استان به حداقل برسانیم.

فرمانده پلیس‌راه مشهد نیز در این جلسه گفت: اهداف ما کاهش تلفات جاده‌ای و صدمات و خسارات جانی و کشتار مربوط در این بخش است.

سرهنگ رضایی افزود: این کاهش نیازمند تداوم جدی طرح‌ها و همکاری‌های بین بخشی با ادارات و دستگاه‌های اجرایی و متولیان اصلی راه‌ها است.

وی ادامه داد: اگر کاهش تلفات جاده‌ای همه‌ساله به شکل سینوسی تغییر کند و کاهش و افزایش را داشته باشیم در یک نگاه کلی نمی‌توان گفت که توانسته‌ایم تلفات را کنترل کنیم و در زمانی می‌توان این مبحث را دنبال کرد که همه‌ساله و به شکل مداوم کاهش تلفات را در کارنامه فعالیت یک‌ساله شاهد باشیم.

سرهنگ رضایی در ادامه با اشاره به اجرای طرح‌های آسفالت راه‌های روستایی در استان اشاره کرد و افزود: اجرای آسفالت روستایی باید بر اساس افزایش جمعیت، تردد و ظرفیت در هر روستا صورت پذیرد و برهمان اساس نیز حدود پهنای باند آسفالت را در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: موقعیت مکانی و نگهداری از آسفالت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برای بهبود از بهره‌برداری راه می‌بایست به این مؤلفه‌ها نیز توجه داشت.

در پایان گردهمایی هم‌اندیشی مدیران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و فرماندهان پلیس‌راه استان خراسان رضوی از تعدادی از فرماندهان پلیس‌راه استان در محل هتل ثامن طرقبه تقدیر و تشکر شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.