نصری در نشست هماندیشی با پلیسراه اعلام کرد:
ارتقای ایمنی از ارکان اصلی مدیریت راههای استان خراسان رضوی است
نشست مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان خراسان رضوی گفت: ایمنی جادهای از ارکان اصلی مدیریت راههای استان است و نمیتوان آن را به دلیل کمبود منابع مالی و اعتباری به زمان دیگری موکول کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان خراسان رضوی گفت: ایمنی جادهای از ارکان اصلی مدیریت راههای استان است و نمیتوان آن را به دلیل کمبود منابع مالی و اعتباری به زمان دیگری موکول کرد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی، ابراهیم نصری در جلسه هماندیشی مدیران راهداری و حمل و نقل جادهای استان و فرماندهان پلیسراه شهرستانهای خراسان رضوی با اشاره به تخصیص اعتبارات این اداره کل در سال جاری افزود: حدود ۸۰ درصد از منابع اعتباری مربوط به این اداره کل از محل منابع عمومی دولت و مابقی از محل منابع استانی و داخلی سازمانی است.
وی با تأکید بر افزایش درآمدهای سازمان گفت: حدود ۴۰ درصد از جابجایی بار در کشور و استان بدون صدور بارنامه انجام میشود و مدیران ادارات شهرستانها میتوانند برای افزایش درآمدهای ناشی از ارائه خدمات گیرندگان راه، به ویژه در بخش یاد شده و جلوگیری از فرار مالیاتی، بخشی از هزینههای مربوط به خود را تأمین کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی با قرار گرفتن در کریدور بینالمللی شمال- جنوب و شرق- غرب و موقعیت ممتاز مذهبی - زیارتی به لحاظ بهرهمندی از حضور بارگاه ثامنالحجج (ع) همواره با تردد بسیاری مواجه بوده است.
وی افزود: ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی باید به سمت خودکفایی اقتصادی پیش برویم و درآمد ناشی از خدمات را هدفمند نماییم.
سرهنگ امیدوار رئیس پلیسراه خراسان رضوی نیز در این گردهمایی گفت: برای ساماندهی و کاهش تلفات جادهای باید تخلفات از مبدأ را در نظر داشته و به صفر برسانیم.
رئیس پلیسراه خراسان رضوی افزود: با توجه به ورود خیل عظیم مشتاقان امام هشتم (ع) در سالروز شهادت حضرت ثامنالحجج (ع) برای جلوگیری از حوادث ناگوار و تسهیل در عبور و مرور تردد وسایل نقلیه باید تخلفات در مبدأ را به صفر برسانیم.
سرهنگ هادی امیدوار افزود: با توجه به همزمانی مراسم دهه آخر صفر و اجرای طرح زمستانی در راههای استان با استفاده از تمامی ظرفیتهای موجود در پلیسراه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای، میبایست مشکلات را به حداقل ممکن رساند و حتی در صورت نیاز با انسداد راه از بروز حوادث احتمالی جلوگیری نمود.
رئیس پلیسراه استان ادامه داد: رایزنیهایی صورت گرفته است تا در خصوص سرعتهای بالای ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز با برخورد جدیتر قانونی و با توقیفهای از ۱۰ تا ۳۰ روز وسیله نقلیه برای تخطی گران از قانون حتی برای ناوگان حمل و نقل عمومی جادهای، این معضل را نیز در جادههای استان به حداقل برسانیم.
فرمانده پلیسراه مشهد نیز در این جلسه گفت: اهداف ما کاهش تلفات جادهای و صدمات و خسارات جانی و کشتار مربوط در این بخش است.
سرهنگ رضایی افزود: این کاهش نیازمند تداوم جدی طرحها و همکاریهای بین بخشی با ادارات و دستگاههای اجرایی و متولیان اصلی راهها است.
وی ادامه داد: اگر کاهش تلفات جادهای همهساله به شکل سینوسی تغییر کند و کاهش و افزایش را داشته باشیم در یک نگاه کلی نمیتوان گفت که توانستهایم تلفات را کنترل کنیم و در زمانی میتوان این مبحث را دنبال کرد که همهساله و به شکل مداوم کاهش تلفات را در کارنامه فعالیت یکساله شاهد باشیم.
سرهنگ رضایی در ادامه با اشاره به اجرای طرحهای آسفالت راههای روستایی در استان اشاره کرد و افزود: اجرای آسفالت روستایی باید بر اساس افزایش جمعیت، تردد و ظرفیت در هر روستا صورت پذیرد و برهمان اساس نیز حدود پهنای باند آسفالت را در نظر گرفت.
وی تصریح کرد: موقعیت مکانی و نگهداری از آسفالت از اهمیت ویژهای برخوردار است و برای بهبود از بهرهبرداری راه میبایست به این مؤلفهها نیز توجه داشت.
در پایان گردهمایی هماندیشی مدیران راهداری و حمل و نقل جادهای و فرماندهان پلیسراه استان خراسان رضوی از تعدادی از فرماندهان پلیسراه استان در محل هتل ثامن طرقبه تقدیر و تشکر شد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.