| کد خبر: 150782 |

در نشست مشترک ترانزیتی ایران و ازبکستان مطرح شد:

تاکید بر توسعه روابط دوجانبه حمل و نقل جاده‌ای جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان

ترانزیت سفیر کشور ازبکستان درخصوص برخی مسائل ترانزیتی و حمل و نقل جاده‌ای بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان با مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو کرد.

تین نیوز

ترانزیت سفیر کشور ازبکستان درخصوص برخی مسائل ترانزیتی و حمل و نقل جاده‌ای بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان با مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی این سازمان با تأکید بر رفع برخی از موانع ترانزیتی و حمل و نقل جاده‌ای با هدف تسهیل در مبادلات تجاری میان دو کشور افزود: در این راستا پیشنهاد می‌گردد جهت کاهش عوارض دریافتی از ناوگان ترانزیت دو کشور و تسهیل در صدور ویزای رانندگان، نشست کارشناسی حمل ونقل جاده‌ای بین  دو کشور برگزار شود و یادداشت تفاهم‌های مورد نیاز تدوین و از سوی مقامات ذی‌ربط دو کشور امضا شود.  

وی همچنین اظهار داشت: انتقال تجارب در زمینه راهداری، سامانه‌های الکترونیکی کنترل ناوگان و سایر موارد از جمله پیشنهادهای طرف ایرانی برای  توسعه روابط دوجانبه و تسهیل در فرآیندهای کاری حمل و نقلی میان دو کشور اعلام گردید.

براساس این گزارش، در این جلسه بهادر عبداله یف سفیر کشور ازبکستان با بیان این که اولین قرارداد دوجانبه حمل و نقل جاده‌ای میان دو کشور در سال 1993 (1372) منعقد گردیده است، خواستار بازنگری در مفاد قرارداد مذکور و ایجاد اصلاحات در آن گردید.

وی از راه‌اندازی کریدور ترانزیتی میان ازبکستان، قرقیزستان و چین در آینده نزدیک خبر داد و افزود: احداث این کریدور موجب رونق همکاری‌های حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیتی میان  کشورهای منطقه از جمله ایران خواهد شد، از این رو از سوی ازبکستان گام‌های اولیه جهت توسعه همکاری‌ها و گفت‌وگوهای کارشناسی میان دو کشور برداشته شده است.

این گزارش حاکی است، در جریان مذاکرات، مقرر شد به زودی تاریخ نشست کارشناسی کمیته حمل و نقل جاده‌ای به منظور رفع مسائل و مشکلات موجود از سوی دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی اعلام گردد.

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان امضا کننده موافقتنامه همکاری‌های حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیتی (موافقتنامه عشق‌آباد) می‌باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.