| کد خبر: 150690 |

بهره گیری از روش های نوین ایمنی سفر های جاده ای و ارتقا ءسطح خدمات حمل و نقل

​در نشست یک روزه هم اندیشی معا ونین حمل و نقل جاده ای سراسر کشور، بر ضرورت بهره گیری از روش های نوین، کارآمد جهت افزایش نظارت بر روند سطح خدمات حمل و نقل و ارتقای ایمنی سفرهای جاده ای تاکید شد.

تین نیوز

​در نشست یک روزه هم اندیشی معاونین حمل و نقل جاده ای سراسر کشور، بر ضرورت بهره گیری از روش های نوین، کارآمد جهت افزایش نظارت بر روند سطح خدمات حمل و نقل و ارتقای ایمنی سفرهای جاده ای تاکید شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در این همایش که مدیران ستادی حوزه معاونت حمل و نقل سازمان، معاونین حمل و نقل ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور حضور داشتند، اسماعیل غلامی معاون حمل و نقل این سازمان در این نشست با اشاره به ضرورت واکاوی مباحث کلیدی حمل و نقل و چاره اندیشی مسائل بر پایه روش های نوین ،گفت: توقع من از دوستان برگزاری نشستی متفاوت تر از نشست های پیشین است زیرا که امروز باید بررسی شود وظیفه ما به عنوان مدیران حاکمیتی در قبال مسائل و تصادفاتی که رخ می دهد چیست؟ و از چه ابزار و روش های کارآمدی موجود همچنین قابل طراحی برای بهبود فعالیت حمل و نقل و ایمنی سفرها بهره گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما خدمت رسانی بهتر در مقاطع مختلف زمانی به هموطنان است گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به ویژه  بخش حمل و نقل باید وظیفه خود بداند تا به سهم خود در اقتصاد منطقه تحت نظارتش نقش ایفا کند به طور مثال اگر در مقطع زمانی مشخصی در جیرفت و جنوب کرمان محصولات کشاورزی خاصی تولید می شود در این زمان باید به درستی این محصولات به نقاط مختلف کشور حمل شوند تا در دسترس عموم قرار گیرند.

غلامی توسعه گردشگری به وسیله حمل و نقل جاده ای را یکی دیگر از وظایف ذاتی این معاونت برشمرد و گفت:نباید اجازه دهیم تا اعتماد عمومی خصوصا بین المللی به سیر در جاده های کشور از بین برود و برای این مساله آیین نامه های مناسبی تنظیم شده است که باید اجرایی شوند مانند اینکه اتوبوس دربستی که در اختیار گردشگران قرار می گیرد باید زیر 15 سال عمر داشته باشد که متاسفانه امروزه شاهد ارائه سرویس در برخی نقاط با عمر بالای 20 سال هستیم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه به بحث شبکه سیر همنام شرکت های مسافربری  اشاره کرد و گفت: سازمان به علت های مختلفی پیگیر اجرایی کردن شبکه سیرهمنام  در کشور است البته این شبکه تنها یک نام نیست و اساس و پایه کار بر ایمنی و افزایش توانمندی های این حوزه پایه ریزی شده است.

وی با تاکید بر اینکه ایمنی سفر جاده ای برای حاکمیت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  از اهمیت بسزایی برخوردار است اظهار داشت:انسان ها سرمایه های جامعه ما هستند و باید در حفظ این سرمایه عظیم ما به نوبه خود تلاش مضاعفی انجام دهیم.

غلامی با اشاره به اینکه در طرح شبکه سیر همنام این سازمان به دنبال برندسازی برای حمل و نقل جاده ای است ادامه داد:به قطع یقین اگر شرکت های کوچک و بزرگ به یکدیگر متصل شوند و چندین برند هم نام را تشکیل دهند ارائه خدمات به مردم مطلوب تر خواهد شد زیرا که با برند سازی ، آن ها تلاش خواهند کرد که نام برند خود را خدشه دار نکرده و سطح خدمات خود را به مسافران افزایش دهند به نظارت، ایمنی و کنترل ساده تر خواهد انجامید.

وی اتصال شرکت های مسافربری، رانندگان اتوبوس و ناوگان حمل و نقل را یکی دیگر از ثمره های طرح شبکه سیر دانست و افزود: با اجرایی شدن این طرح به سوی سیستماتیک کردن سفر در جاده ها پیش خواهیم رفت و با این کار ایمنی مسافران جاده ای تضمین خواهد شد.

غلامی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث چک لیست های معاینه فنی پرداخت و گفت: این چک لیست ها باید با نظارت و کنترل، به درستی در استان ها اجرایی شود زیرا به صورت عمده با جان انسان ها در ارتباط هستند و لذا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به دلیل مسائل حاکمیتی، خود را موظف می داند تا ایمنی سفر هموطنان را از طریق مراقبت های فنی توسط چک لیست های مذکور تامین کند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه در حوزه کالا نیز این سازمان وظایفی دارد افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وظیفه خود می داند تا با در نظر گرفتن توان واحدهای استانی، منافع صاحبان کالا، شرکت های حمل بار و رانندگان را حفظ و تامین کند و به این منظور از خرد جمعی معاونان استان ها در حوزه خود می خواهد تا با بیرون رفتن از جمود و روزمرگی به ابتکارات و نوآوری های جدیدی دست بزنند تا به وسیله سیستم های نوین و پیشرفته و یافتن راه های جدید به بهره وری و چالاکی بخش بخش حمل و نقل جاده ای کمک شایانی کرده باشند.

وی به حساسیت ها در فعالیت متصدیان بخش حمل و نقل جاده ای و صدور موافقت اصولی برای تاسیس شرکت های باری در استان ها اشاره کرد و گفت:باید نظارت ها در استان برای صدور و تاسیس شرکت ها بیشتر از قبل شده و در این حوزه به صورت سلیقه ای در استان برخورد نشود زیرا آیین نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعمل های لازم به صورت متمرکز ابلاغ شده است و در سراسر کشور نمودی واحد دارد.

غلامی ،  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و ادارات کل استانی آن را حافظ منافع دولت و بیت المال دانست و افزود: به همین خاطر وظیفه ماست تا نگاه ملی به موضوعات داشته باشیم زیرا به سرانجام رساندن طرح ها و برنامه های ابلاغی از جمله شبکه سیر نیازمند چنین نگاهی است و اگر با همین نگاه به موضوع شبکه سیر نگاه شود به این نتیجه دست خواهید یافت که در این طرح زمینه منافع و حضور متقاضیان، سرمایه گذاران و عموم مردم دیده شده است تا شاهد تحول در بخش حمل و نقل مسافر در جاده های کشور باشیم.

وی ایمنی سفرهای مردم را یک اصل دانست و بیان کرد: در این حوزه گام های بلندی در استان ها برداشته شده که باید با قوت ادامه داشته و خدمات ارتقا یابد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گریزی در خصوص خدمات رفاهی رانندگان گفت: پذیرفته نیست که بین رانندگانی که در جاده های کشور در حال فعالیت هستند تبعیضی صورت گرفته و دغدغه سازمان نیز چاره اندیشی برای تامین خدمات رفاهی از جمله بیمه تکمیلی برای رانندگان بخش حمل و نقل کالا است.

غلامی اعلام کرد: بدون تردید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یکی از پرکارترین سازمان ها در کشور است و از سال گذشته  با ادغام حوزه پهناور راهداری با حمل و نقل جاده ای نه تنها از قدرت عمل و اجرایی آن کاسته نشده بلکه قوت بیشتری برای انجام امور و برنامه های عمرانی داشته است و با مدیریت بر منابع اندک و با امکانات موجود برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر در تلاش است.

بنا بر این گزارش در ادامه  این هم اندیشی مدیران کل ستادی حوزه های مختلف معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، همچنین مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات و معاون دفتر حقوقی به بیان نقطه نظرات خود در زمینه ایمنی ،حمل و نقل کالا ،حمل و نقل مسافر ،حقوقی و تدوین مقررات ،فن آوری اطلاعات ،پرداخته واز نظرات معاونین حمل و نقل ادارات کل استان ها در موضوعات مختلف بهره مند شدند و خواستار افزایش نظارت و توجه دقیق تر به بخشنامه ها و ضوابط ارسالی از سوی ستاد مرکزی و به تبع آن افزایش رضایتمندی خدمات گیرندگان از بخش حمل و نقل جاده ای شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.