| کد خبر: 150483 |

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در واکنش به ادعای مسئول راهداری کلاله:

ایمن سازی مدارس حاشیه جاده طرح جدیدی نیست که هرساله تقاضا شود

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: ایمن سازی مدارس حاشیه جاده ها طرح جدیدی نیست که هر ساله تقاضا شود، طرح ایمنی در شورای ترافیک مطرح می شود و اداره راهداری نیز یکی از اعضایی است که در جلسات حضور دارد و این از وظایفی است که بر عهده آن دستگاه است.

تین نیوز

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: ایمن سازی مدارس حاشیه جاده ها طرح جدیدی نیست که هر ساله تقاضا شود، طرح ایمنی در شورای ترافیک مطرح می شود و اداره راهداری نیز یکی از اعضایی است که در جلسات حضور دارد و این از وظایفی است که بر عهده آن دستگاه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلاس بیست؛ "محمدرضا وطنی" در واکنش به مرگ دانش آموز هفت ساله  مراوه تپه در جلوی درب مدرسه  در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اجرای موارد ایمنی از جمله خط کشی، چراغ چشمک زن، تابلوهای محدودیت سرعت و .. برای ایمن سازی مدارس در حاشیه جاده از طریق اداره کل راهداری باید انجام شود و همه ساله انجام می شود و طرحی تکراری است.

وی ادامه داد: در همین راستا تفاهم نامه هایی با نیروی انتظامی و  وزارت راه منعقد شده است که در مدارس داخل شهر،توسط شورای ترافیک و نیروی انتظامی و در مدارسی که در مسیر جاده ها قرار دارند توسط اداره راهداری علاوه بر ایمن سازی جاده به آموزش دانش آموزان می پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: اقدامات ایمنی همه ساله برای مدارس انجام می شود حالا در مورد این مدرسه لحاظ نشده، باید بررسی شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که " رئیس اداره راه و شهرسازی کلاله  در گفتگویی اعلام کرده که نامه در خواست آموزش و پرورش به این اداره ارسال نشده است"، گفت: این طرح جدیدی نیست که هر ساله تقاضا شود، طرح ایمنی در شورای ترافیک مطرح می شود و اداره راهداری نیز یکی از اعضایی است که در جلسات حضور دارد و این از وظایفی است که بر عهده آن دستگاه است.

براساس این گزارش، حدود 130 مدرسه حاشیه جاده های استان گلستان در شرایط خطرناک عبور و مرور برای دانش آموزان قرار دارند و احتمال بروز تصادفات در محدوده  آن بالاست.

گفتنی است؛  «رسول دوده زاده» دانش آموز هفت ساله دبستان ابن سینا اهل روستای تازه از طرح کوچ خارج شده «قپان» شهرستان مراوه تپه در پنجمین روز از مهر ماه دچار سانحه رانندگی شد و بعد از چهار روز کما درگذشت.

 

منبع: سايت خبری راه دانا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.