| کد خبر: 150175 |

افزایش 19 درصدی تردد مسافر داخلی و خارجی از مرز نوردوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی بااشاره به تردد 530 هزار نفرمسافر از طریق پایانه های مرزی جلفا و نوردوز در نیمه نخست امسال گفت: تعداد تردد مسافر در مرز نوردوز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش و در مرز جلفا 16 درصد کاهش یافته است.

تین نیوز

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی بااشاره به تردد 530 هزار نفرمسافر از طریق پایانه های مرزی جلفا و نوردوز در نیمه نخست امسال گفت: تعداد تردد مسافر در مرز نوردوز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش و در مرز جلفا 16 درصد کاهش یافته است.

منوچهر سلمان زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت بیش از 342 هزار نفر مسافر شامل 110 هزار مسافر ایرانی و بیش از 231 هزار مسافر خارجی از مرز جلفا تردد کرده اند.

وی اظهار کرد: 187 هزار مسافر شامل 168 هزار مسافر ایرانی و 19 هزار مسافر خارجی نیز در نیمه نخست امسال از مرز نوردوز رفت و آمد کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در همین مدت بیش از 27 هزار وسیله نقلیه باری ایرانی و خارجی و حدود یک هزار اتوبوس مسافری ایرانی و آذری از مرز جلفا تردد کرده است.

سلمان زاده، ادامه داد: در این مدت از مرز نوردوز نیز بیش از 8 هزار دستگاه خودروی سواری ایرانی و خارجی و بیش از 19 هزار کامیون ایرانی و خارجی تردد داشته است.

وی گفت: در نیمه نخست امسال تعداد تردد کامیون در مرز نوردوز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد افزایش و در مرز جلفا تردد کامیون های ایرانی 40 درصد افزایش و تردد کامیون های خارجی 17 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی از تردد 122 میلیون و 775 هزار خودرو در محورهای مختلف این استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد و اظهار کرد: تردد خودروها در این مدت از محورهای استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 17 درصد رشد یافته است.

سلمان زاده افزود: از کل تردد ثبت شده از طریق دستگاه های تردد شمار آنلاین در محورهای استان، 15 درصد معادل 18 میلیون و 416 هزار و 250 خودرو مربوط به وسایل نقلیه سنگین و 85 درصد معادل 104 میلیون و 358 هزار و 750 خودرو مربوط به وسایل نقلیه سبک است.

وی با بیان اینکه 12 درصد از ترددها در محورهای استان با سرعت غیرمجاز و 23 درصد آن ها با فاصله طولی غیرمجاز انجام شده است، یادآوری کرد: سهم استان از کل تردد کشور در نیمه نخست امسال 3.6 درصد و از تردد وسایل نقلیه سنگین 3.9 درصد است.

سلمان زاده ادامه داد: در این مدت محورهای رفت و برگشت تبریز - ایلخچی، تبریز - صوفیان، ایلخچی - آذرشهر و ملکان - بناب به ترتیب محورهای دارای بیشترین تردد در استان بود.

نوردوز از روستاهای آذربایجان شرقی است که در کنار رودخانه ارس در مرز ارمنستان واقع شده و دارای یک بازارچه پایانه مرزی مجهز به مساحت ۸ هکتار است.

پایانه مرزی جلفا هم در مرز ایران با جمهوری خودمختار نخجوان واقع شده است.

در سطح استان آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۳۹ کیلومتر بزرگراه، یک هزار و ۴۲ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۷۲۵ کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و ۵۶۹ کیلومتر راه روستائی وجود دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.