| کد خبر: 150051 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین:

نگهداری جاده های استان قزوین 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت:راههای مواصلاتی استان قزوین بیش از 12 هزار میلیارد تومان ارزش دارد که برای نگهداری از آنها سالانه 500 میلیارد تومان نیاز داریم.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت:راههای مواصلاتی استان قزوین بیش از 12 هزار میلیارد تومان ارزش دارد که برای نگهداری از آنها سالانه 500 میلیارد تومان نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار مهر ، افشین پیرنون یکشنبه شب در هشتمین همایش سازمان های امدادی ترافیک و راهوران محله و تجلیل از چهره های فعال عرصه ترافیک که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین برگزار شد اظهارداشت: خوشبختانه تعامل دستگاههای امدادی، راهداری، پلیس راه بسیار مطلوب است و موجب شده فعالیتهای ایمن سازی جاده ها با سرعت قابل قبولی عملیاتی شود.

وی افزود: فعالان عرصه راهها اعم از راهداری، حمل و نقل و پایانه ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، و سایر نیروهای امدادی با تلاش شبانه روزی در ایمن سازی جاده ها نقش آفرین هستند و بدون تعطیلی در خدمت مردمند.

نگهداری جاده های استان قزوین 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین بیان کرد: در سوانح جاده ای عوامل متعددی از جمله راه، خودرو و نیروی انسانی نقش آفرین هستند اما عامل دیگری بنامه اعمال قانون هم در کشورهای در حال توسعه مطرح شده که بسیار تعیین کننده است.

وی اضافه کرد: اگر فقط جاده ها را ایمن کنیم اما رانندگان مقررات را رعایت نکنند باید مانند امروز هزینه های میلیاردی را تحمل کنیم در حالی که باید فرهنگ سازی را در اولویت قرار دهیم و در این بخش بیشتر هزینه کنیم.

برخی نمی خواهند به مقصد برسند

پیرنون بیان کرد:برخی به گونه ای رانندگی می کنند که گویی قصد ندارند هرگر به مقصد برسند و برای کشته شدن و معلول شدن عجله دارندلذابرای این افراد بایداعمال قانون رابا شدت انجام دهیم تاجان خود و دیگران را به سادگی بخطر نیندازند.

وی اظهارداشت: در شرایطی که از هزینه های بهداشت، آموزش و درمان و کارهای عمرانی کم کرده و در جاده ها هزینه می کنیم باید بدانیم تا فرهنگ و آموزش را جدی نگیریم به نتیجه نخواهیم رسید.

نگهداری جاده های استان قزوین 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

استان قزوین 6700 کیلومتر راه مواصلاتی دارد

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین 6700 کیلومتر راه مواصلاتی دارد که ارزش آنها بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان است که برای نگهداری آنها باید سالانه 500 میلیارد تومان هزینه کنیم که اعتبارات داده شده بسیار ناچیز است و جوابگوی نیازها نیست.

پیرنون اضافه کرد: در جهان حدود 2 تا 6 درصد قیمت تمام شده راهها را در نگهداری آنها هزینه می کنند در حالیکه ما حدود 90 درصد کم داریم و باید این فاصله را کم کنیم تا جاده ها بخوبی نگهداری شود.

وی گفت: اداره کل راهداری با همه امکانات خود تلاش کرده تا جاده ها ایمن شود اما سالانه 16 هزار نفر در جاده ها کشته می شوند در حالی که حتی یک نفر هم زیاد است.

پیرنون اظهارامیدواری کرد با ایمن سازی جاده، استاندارد سازی خودروها، آموز ش رانندگان و اعمال قانون بتوان سوانح جاده ای را به حداقل رساند.

منبع: خبرگزاری مهر
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.