| کد خبر: 148439 |

با ابلاغ ضوابط از طرف سازمان راهداری صورت گرفت:

◄ ضابطه‌مند شدن فعالیت بازارگاه‏‌های الکترونیکی حمل‌ونقل جاده‌ای کالا

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ابلاغ ضوابط مربوط به بازارگاه‌های الکترونیکی حمل‌ونقل جاده‌ای به سراسرکشور خبرداد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ابلاغ ضوابط مربوط به بازارگاه‌های الکترونیکی حمل‌ونقل جاده‌ای به سراسرکشور خبرداد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای غلام‌حسین دغاغله با اعلام این خبر افزود: در راستای حمایت و ضابطه‌مند شدن بخش خصوصی در حوزه فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی در حمل‌ونقل کالا و تفکیک صحیح مسئولیت‌ها و رعایت حقوق ذی‌نفعان در امور جا‌به‌جایی کالا، ضوابط فعالیت بازارگاه‌های الکترونیکی با هدف افزایش بهره‏‌وری، شفافیت امور جابجایی کالا، دسترسی سریع‌تر به ظرفیت حمل، ‌استفاده از اینترنت برای گسترش فعالیت در بازار کشورهای همسایه و کارآمدتر شدن امور مرتبط  از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ابلاغ گردید.

دغاغله افزود: بازارگاه الکترونیکی یا E-Marketplace بستری است که تعاملات، مذاکرات و انجام معاملات بین ارائه دهندگان و متقاضیان خدمات حمل‌ونقل جاده‏‌ای کالا از طریق اینترنت در آن صورت می‏‌پذیرد. این ضوابط مستند به بند یک مصوبه شماره ۲۵۲۴۶۱/ت۴۴۱۳۲ن مورخ ۸۸/۱۲/۱۸ نمایندگان ویژه رئیس‏‌جمهور در کارگروه مدیریت حمل‌ونقل و سوخت در خصوص ایجاد بازارگاه‌‏های الکترونیکی بار تهیه و ابلاغ ‏گردیده است.

وی حمل‌و‌نقل هوشمند بار، زمان‌بندی بهتر اتصال بار به کامیون، بهبود کیفیت ارائه خدمات در صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، صرفه‌‏جویی‌های اقتصادی در صنعت لجستیک، افزایش درآمد رانندگان (کاهش تردد خالی و انتظار برای یافتن بار) را از جمله مهمترین مزایای را‌ه‌اندازی بازارگاه‌های الکترونیکی برشمرد که شرکت‌های حمل‌ونقل کالا، رانندگان حرفه‌ای و صاحبان کالا می‌توانند در بازارگاه الکترونیکی بار عضو و از مزایای آن بهره‌مند گردند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درخصوص شرایط فعالیت در این حوزه اظهار داشت: علاوه بر کلیه مدارک هویتی متقاضی بایستی نسبت به ارائه گواهی ‏رتبه‏‌بندی شورای عالی انفورماتیک، مجوز نماد اعتماد برای دامنه بازارگاه، مجوز تصدی رسانه برخط و یا نشر دیجیتال از مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برنامه عملیاتی اپراتور اقدام نماید. برنامه عملیاتی اپراتور بایستی شامل یک نسخه از توافقنامه‏‌های بین اپراتور با اعضاء، نحوه و فرآیند ثبت نام عضو، احراز هویت و شناسایی اعضا و مکانیزم‌های جلوگیری از سرقت هویت (مانند راستی آزمایی از طریق پیامک)،‌ فرآیندهای معاملات و برنامه عملیاتی مدیریت اطلاعات و امنیت اطلاعات باشد.

وی افزود: سازمان پس از دریافت کلیه مدارک فوق و بررسی و احراز صلاحیت بر اساس شرایط اختصاصی این ضوابط، توسط کمیته صدور مجوز (متشکل از دفاتر فناوری اطلاعات و ارتباطات و حمل‌ونقل کالا و حسب نیاز با دعوت از اداره‌کل استانی مربوطه سازمان) نسبت به صدور مجوز فعالیت موقت یکساله یا سه ساله اقدام می‏‌نماید. صدور مجوز موقت یکساله با حداقل امتیاز ۵۰ و صدور مجوز موقت سه ساله با حداقل امتیاز ۷۵ بر اساس جدول اختصاصی صورت می‌پذیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیددلاورموسوی 0 0

    سلام بسیار عالی اما فکر نمیکنید در این بین اول باید نظارت براین درگاهای الکترونیک به درستی تعریف شود..دوم کرایه تعرفه و حداقل براساس تناژ و حجم بار هر مسیر تآیین شود تا دست دلالان کوتاه شود.
    ایا متصدیان این درگاهای الکترونیک در اینده به دلالان دوم تبدیل نمیشوند..
    جناب دکتر لطفا صورت مسئله را پاک نکنید برای یکبار هم که شده قانونمند
    کار کنید...بفکر امار نباشید...
    حمل ونقل الان شاهدوجود همه نوع دلال است.فقط الکترونیکی را تجربه نکرده ایم ...