| کد خبر: 147963 |

ایمن‌سازی ۱۵ مدرسه در حاشیه راه‌های استان همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: طی سال جاری طرح ایمن سازی فیزیکی ۱۵ مدرسه واقع در حاشیه راه‌های استان همدان در حال انجام است.

تین نیوز
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: طی سال جاری طرح ایمن سازی فیزیکی ۱۵ مدرسه واقع در حاشیه راه‌های استان همدان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رودباری صبح شنبه در حاشیه بازدید مدارس حاشیه راه‌های استان همدان از ایمن‌سازی ۱۵ مدرسه در حاشیه راه‌های استان همدان خبرداد و اظهار داشت: برای ایمن سازی این مدارس، مبلغ ۱۸۷ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به منظور ارتقای ایمنی عبور و مرور دانش آموزان یکی از اولویت های کاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان  علاوه بر آموزش ایمنی به دانش آموزان، ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه ها است.

رودباری افزود: عملیات ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه ها شامل نصب علایم و تجهیزات ایمنی همچون سرعت گیر، تابلو و چراغ چشمک زن و علایم افقی در محوطه مقابل مدارس است که با هدف آرام سازی ترافیک عبوری انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ایمن سازی آموزشی مدارس حاشیه راه‌ها را یک ضرورت اجتماعی برای کاهش آسیب‌های جاده‌ای در میان قشر آسیب پذیر دانش آموزان دانست.

وی اضافه کرد: ایمن سازی معابر و راه‌های استان طبق استاندارد های تعریف شده انجام و خط کشی های برجسته، کف نوشته، لرزاننده، نصب پل عابر پیاده و انجام برنامه‌های آموزشی برای ترویج فرهنگ استفاده از پل‌های عابر پیاده در برنامه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به تاثیر نهادینه شدن ارتقای ایمنی و فرهنگ درست رانندگی کردن در جامعه و کاهش تلفات جاده‌ای عنوان کرد : به منظور نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در جامعه، آموزش‌ها باید از رده سنی پایین صورت گیرد چرا که آموزش‌های ارائه شده امروز به کودکان می‌تواند در پیشگیری از سوانح جاده‌ای در آینده موثر باشد.

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.