| کد خبر: 147527 |

آغاز دور جدید تلاش راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز با مدیر جدید

​با حضور معاون وزیر واه و شهرسازی ، جمعی از مدیران ، مسئولین محلی و تشکل های صنفی مدیر کل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز معرفی شد .

تین نیوز

​با حضور معاون وزیر واه و شهرسازی ، جمعی از مدیران ،  مسئولین محلی  و تشکل های صنفی  مدیر کل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز معرفی شد .

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  مهندس داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان  در این مراسم با تاکید بر اولویت برنامه ها و اقدامات ایمنی در راههای کشور اظهار داشت : عملیات ایمن سازی راههای برون شهری  از فعالیت ها و ماموریت های اصلی راهداری کشور است و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استانها در سراسر کشور به این امر اهتمام جدی دارند.

وی با ابراز امیدواری از اتمام پروژه های زیرساختی در استان البرز و گشایش گره های ترافیکی استان  گفت : قطعا" با اتمام عملیات آزاد راه تهران -شمال بخش مهمی از حجم ترافیک جاده ای استان کاسته می شود .

مهندس کشاورزیان با تاکید بر  مسئولیت  نگهداری تمامی راههای کشور توسط ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ، تصریح کرد : تامین اعتبار نگهداری از راههای شریانی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و اعتبارات مربوط به راههای غیر شریانی از محل اعتبارات استانی  می باشد و استان  البرز با توجه به حجم جمعیتی و تراکم راهها نیازمند توجه بیشتری از سوی استان می باشد ، و به همین سبب سازمان نیز برای  محور های شریانی چون  تهران - کرج ، کرج - قزوین ، کرج- چالوس و کرج - اشتهارد توجه  لازم را دارد .

معاون وزیر راه و شهرسازی در مجموع اعتبارات  مورد نیاز حداقلی را برای  نگهداری از راههای کشور را کافی ندانست و افزود : با توجه به آمار راههای کشور حدود ٤٥ درصد از اعتبارات مورد نیاز به صورت ملی و حدود ٥٥ درصد استانی حراقل  معادل ٣٥٠٠ میلیارد تومان باید تامین گردد تا بتوان امر راهداری مناسب و به موقع  را انجام داد .

وی عملیات راهداری را مستمر و جاری دانست و خاطر نشان کرد : نیروهایی که در این حوزه خدمت و تلاش می نمایند الزاما" از محل جاری باید حقوق و دستمزد دریافت نمایند که در حال حاضر این امر با مشکلاتی روبرو و مواجه است .

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، استان البرز را در حوزه حمل و نقل فعال و با ظرفیت قلمداد کرد و گفت : از مشکلات مهم شهر کرج با توجه جمعیت و شرایط افلیمی که دائم ساکنان استان در حال سفر به اقصی نقاط کشور هستند ، نداشتن  پایانه مسافربری مناسب  است و لازم و ضروری است  مکان یابی جدید در چند نقطه از شهر با همکاری ادارات کل راه و شهرسازی ، راهداری و حمل و نقل جاده ای و تشکلهای صنفی مسافری و با مساعدت مقامات استانی انجام شود .

وی اجرای طرح شبکه سیر مسافربری را از برنامه های مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برشمرد و ادامه داد : استان البرز در این زمینه دارای ظرفیت خوبی است و می تواند چندین شرکت توانمند و مرکزی را در استان  دائر و در سراسر کشور نمایندگی یا شعبه نیز داشته باشد .

مهندس کشاورزیان در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد نظم و انظباط صدور بارنامه های حمل و نقل کالا در کشور را مهم خواند و تاکید کرد : با توجه به افزایش قانونی اخیر  سهم دولت از  ٣ به ٤ درصد از محل صدور بارنامه ها لازم است  همکاران در حفظ حقوق و منافع  ملی  بیش از گذشته نظارت و کنترل  جدی داشته باشند .

بر اساس این گزارش خسرو ارتقایی معاون امور عمرانی استانداری البرز نیز در این مراسم با تقدیر و قدردانی از تلاش راهداران که با وجود پاره ای از مشکلات و تنگناها با تمام توان به  انجام وظیفه و حفظ و نگهداری از سرمایه های ملی  مشغول هستند تصریح کرد : استان البرز به لحاظ قرار گرفتن در کریدور شمال -غرب  و شمالی کشور همچنین شرایط خاص توریستی  با دارا بودن محورهای متعدد ترانزیتی و پروژه های در دست ساخت قابل توجه زیر ساختی در حوزه راه  همچنین طرح های حمل و نقل جاده ای نیازمند توجه ویژه بیش از گذشته از سوی مسئولین ملی است و اعتبارات استانی قادر به تامین نیازها در این بخش نیست .

این گزارش می افزاید سید یعقوب میرکتولی مدیر کل پیشین اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز در ابتدای مراسم  از اقدامات و تلاش های انجام یافته گزارشی ارائه نمود و در بخش دیگری از مراسم نیز  مهرداد جهانی مدیر کل جدید اداره کل ،  برنامه های خود را طی سخنانی اعلام داشت .

 گفتنی است در پایان این مراسم که  معاون راهداری ، مدیران کل دفتر ریاست ، دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات ، دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  ، مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز  و کارکنان اداره کل واهداری و حمل و نقل جاده ای استان حضور داشتند ، مهندس کشاورزیان با اهدائ یک جلد کلام ا... مجید و لوح تقدیر از خدمات میرکتولی قدردانی و حکم انتصاب مهرداد  جهانی  را به وی ابلاغ کرد .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.