| کد خبر: 146802 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان:

آمادگی جابجایی روزانه زائران اربعین با ۷۰ دستگاه اتوبوس از استان کرمان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه آمادگی جابه‌جایی روزانه زائران اربعین با ۷۰ دستگاه اتوبوس از استان کرمان را داریم، گفت: سال گذشته ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از استان کرمان از طریق ناوگان جاده‌ای به مراسم اربعین اعزام شدند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه آمادگی جابه‌جایی روزانه زائران اربعین با ۷۰ دستگاه اتوبوس از استان کرمان را داریم، گفت: سال گذشته ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از استان کرمان از طریق ناوگان جاده‌ای به مراسم اربعین اعزام شدند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان، ستاد استانی اربعین استان کرمان امروز با حضور علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان و مسئولان کمیته‌های مختلف این ستاد در سالن پیامبر اعظم‌(ص) استانداری کرمان تشکیل جلسه داد.

در این جلسه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه 4 هزار و 700 دستگاه وسیله نقلیه عمومی در استان کرمان وجود دارد که 509 دستگاه آن اتوبوس است گفت: در سال 94 تعداد 10 هزار و 500 نفر از زائران اربعین با ناوگان جاده‌ای جابجا شده‌اند.

خداداد مقبلی با بیان اینکه در سال 95 نیز 16 هزار و 500 نفر از استان کرمان از طریق ناوگان جاده‌ای به مراسم اربعین اعزام شدند افزود: 400 دستگاه اتوبوس در سال گذشته به این کار اختصاص داده شده بود.

وی از آمادگی جابه‌جایی روزانه زائران اربعین با 70 دستگاه اتوبوس در اربعین امسال خبر داد و گفت: در سال گذشته مشکلاتی در زمان برگشت زائران وجود داشت که امسال برطرف می‌شود.

در این جلسه حجت‌الاسلام روح‌الله صاحبی مدیریت حج و زیارت استان کرمان نیز با اشاره به اینکه کنسولگری کشور عراق برای صدور روادید از 2 مهرماه‌ در استان کرمان فعال می‌شود تصریح کرد: در رابطه با استقرار این کنسولگری در استان کرمان هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیریت حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه در سال گذشته 80 درصد از صدور ویزای استان از طریق سامانه "سماح" انجام شد گفت: امسال نیز ثبت‌نام زائران در این سامانه از تاریخ 20 شهریور‌ماه جاری در استان آغاز شده و تاکنون بالغ بر هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 120 دفتر زیارتی نیز در استان آماده دریافت مدارک برای صدور ویزا از زائران است خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر نرخ ویزای اربعین حسینی هم 40 دلار یا 190 هزار تومان در نظر گرفته شده و داشتن مدارک قانونی اعم از گذرنامه و ویزا برای زائران اربعین الزامی است

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.