| کد خبر: 146522 |

استاندار خراسان‌ شمالی:

۹۸ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی جاده بجنورد به گلستان اختصاص یافت

استاندار خراسان شمالی از تخصیص اعتبار ۹۸ میلیاردی برای بهسازی جاده بجنورد به گلستان خبر داد و گفت: با این اعتبار بخشی از مشکل زیربنایی این جاده برطرف می‌شود.

تین نیوز

استاندار خراسان شمالی از تخصیص اعتبار ۹۸ میلیاردی برای بهسازی جاده بجنورد به گلستان خبر داد و گفت: با این اعتبار بخشی از مشکل زیربنایی این جاده برطرف می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌شمالی٬ در دیدار استاندار خراسان شمالی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، 980 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل باند دوم جاده بجنورد به جنگل گلستان تخصیص یافت تا این محور مهم و پر تردد، با شتاب و سرعت بیشتری به جاده ای امن و  ایمن تبدیل شود.

بنابر این گزارش دیدار و گفت‌وگوی روز دوشنبه استاندار در تهران با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، با هدف گره‌گشایی از وضعیت کنونی این پروژه زیربنایی انجام شد.

محمدرضا صالحی در این نشست با تشریح شرایط حاکم بر این پروژه عظیم عمرانی و اهمیت تامین به موقع اعتبارات مصوب اظهار داشت: امیدواریم که این بودجه در اسرع وقت تخصیص یابد.

وی در توضیحات خود با ارائه گزارشی از روند اجرایی پروژه به‌ خصوص در 6 ماه اخیر و یادآوری آمار بالای تردد خودروهای سبک و سنگین افزود: واقع شدن این جاده در مسیر دسترسی به استان های شمالی و مشهدالرضا(ع) و عبور سالانه میلیون ها نفر از این محور حیاتی در شمال شرق کشور اهمیت این مسیر را دو چندان و حیاتی کرده و متاسفانه مشکلات زیادی را برای مردم به‌وجود آورده است.

این گزارش حاکی است محمدباقر نوبخت نیز پس از استماع گزارش استاندار خراسان شمالی و صحه گذاشتن بر ضرورت  تکمیل سریع‌تر این پروژه موافقت خود را با تخصیص 980 میلیارد ریال اعتبار مصوب آن اعلام کرد.

به گزارش تسنیم طرح دو بانده کردن جاده ارتباطی بجنورد به گلستان به طول 140 کیلومتر، اواخر دولت هشتم کلید خورد اما در 8 سال پس از آن به کندی پیش رفت. از سال 92 با روی کار آمدن دولت یازدهم٬ این پروژه جزو طرح‌های اولویت‌دار توسعه‌ای استان قرار گرفت. اواخر سال گذشته بود که 55 کیلومتر از این محور زیر بار ترافیکی رفت، اما در ماه‌های اخیر به دلیل تنگناهای بودجه‌ای دولت و ضعف مالی پیمانکاران، تکمیل پروژه از شتاب لازم برخوردار نبوده است.

اکنون با تزریق اعتبارات جدید، تحقق وعده دولت و نماینده  آن در خراسان شمالی مبنی بر امن و ایمن شدن این محور مواصلاتی، سهل تر و سریع‌تر شده است تا عموم مسافران و زائران بتوانند با آسودگی خاطر بیشتری از این مسیر پرجاذبه تردد کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.