| کد خبر: 145940 |

کشاورزیان در همدان خبر داد :

سازه‌های غیرقانونی و پروانه‌دار یکصد متری جاده‌ها ممنوع است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سازه های غیرقانونی و پروانه‌دار یکصد متری جاده‌ها ممنوع است و ادارات راهداری مجوز تخریب این سازه‌ها را دارند.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سازه های غیرقانونی و پروانه‌دار یکصد متری جاده‌ها ممنوع است و ادارات راهداری مجوز تخریب  این سازه‌ها را دارند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، داود کشاورزیان در مراسم افتتاحیه مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی پردیس غرب همدان با اشاره به اینکه  رویکرد اصلی این سازمان مبنی بر توسعه ایمنی جاده‌ها و حفظ حریم راه‌ها است، اظهار داشت: ایمنی راه‌ها و فراهم کردن آرامش خاطر مسافران جاده‌ای وظیفه این سازمان بوده و اولویت بخشی به این موضوع امری مهم است.

وی افزود: بر اساس قانون راه و ایمنی اگر کسی بخواهد بعد از محدوده یکصد متری از حریم راه ها مجتمعی احداث کند باید اداره راهداری مجوز این کار را صادر کند.

کشاورزیان ادامه داد: بر اساس اختیارات قانونی که در زمینه ساخت‌وساز حاشیه راه‌ها به سازمان راهداری محول شده، امکان برخورد و جلوگیری از ساخت‌وساز غیرضروری و غیرقانونی در فاصله ١٠٠ متری از حریم راه‌ها فراهم شده است.

این مسئول ابراز داشت: در مقوله ایمنی راه، مسئولیت‌های حقوقی کاملاً متوجه سازمان است و مدیران مربوطه باید با اذعان به نقش کلیدی این حوزه بیش از گذشته بر ایمن‌سازی راه‌ها تمرکز کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای موضوع حریم قانونی راه‌ها را در ایمنی راه‌ها و حفظ سرمایه‌های ملی و راه‌ها مهم عنوان و خاطرنشان کرد: حفاظت از حریم راه و نوار قانونی پس از حریم از اهمیت به سزایی برخوردار است و مدیران ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، باید در این زمینه دقت نظر کافی داشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.