| کد خبر: 145642 |

امداد خودروهای جاده ای به سوی یکپارچگی

دادیار دادستانی کل کشور به همراه هیاتی با معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار و از مرکز مدیریت راههای کشور بازدید کرد.

تین نیوز

دادیار دادستانی کل کشور به همراه  هیاتی  با معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار و از مرکز مدیریت راههای کشور بازدید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای،  مهندس داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان  خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم  را یک اصل مهم بر شمرد و اظهار داشت : برای ارائه خدمات در طول راهها به هموطنان تلاش های زیادی صورت گرفته و پیشرفت های خوبی  از جمله ساماندهی امداد خودروهای فعال در جاده ها حاصل گردیده است .

مهندس  کشاورزیان، با تاکید بر اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به دنبال یافتن راه های بیشتر برای سهولت دسترسی افراد به اطلاعات مورد نیاز خود در زمینه سفرهای برون شهری است،  افزود : مساله فعالیت امداد خودرو ها در جاده ها  به دلیل  پاره ای از مشکلات که  بعضا" برای شهروندان ایجاد می کند یکی از موضوعاتی است که باید به صورت مستمر رسیدگی شود .

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه این سازمان از موضوع  فعالیت امداد خودروهای وابسته به  تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو استقبال می کند ، خاطر نشان کرد : منطق حاکم بر اقدامات ما در این زمینه این است که مردم در جاده های کشور زمانی که از یک نقطه به نقطه دیگر سفر می کنند بتوانند با شماره گیری یک شماره به امداد خودرو نزدیک خود متصل شده و دیگر نیازی به حفظ و یا جستجوی شماره های متفرقه نباشند.

وی  با تاکید بر اینکه  سامانه متمرکز خواهد توانست  از فعالیت امداد خودروهای فاقد مجوز جلوگیری به عمل آورد، گفت : به صورت مکرر مشاهده می شود که افرادی از راه های مختلف به مردم معرفی می شوند که دارای مجوز های لازم برای ارائه خدمت به مسافران بین شهری نیستند که با برنامه ریزی گسترده و اطلاع رسانی به مردم ،  می توان آن ها را از راه های ارتباط تلفنی، اینترنتی و موبایلی متعلق به سازمان برای یافتن امداد خودروی مناسب و دارای مجوز مطلع کرد.

براساس این گزارش، غلامرضا اسداللهی، دادیار دادستانی کل کشور با تشکر از اقدامات صورت گرفته سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در زمینه سامان دهی امداد خودروهای برون شهری گفت: دادستانی نیز پیگیر امور بسیاری هست که یکی از این امور به حقوق عامه مردم باز می گردد و دغدغه ما این است که در این زمینه حقوق عامه مردم تضییع نشود. اسداللهی با اشاره به اینکه معاونت امور عامه به عنوان مدعی العموم جهت پیگیری مسائل کلان کشور در دادستانی کل ایجاد شده است گفت: این معاونت متولی و  پیگیر مسئله امداد خودرو در جاده‌ها هست زیرا که شاهد تخلفات قابل توجه و ارجاع شکایات زیادی در این زمینه از مردم هستیم.

وی با تأکید بر اینکه ازنظر ما سازمان‌دهی امداد خودروها به دلیل مسئولیت قانونی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جاده‌ها بر عهده این سازمان است ، ادامه داد : دادستانی کل کشور آمادگی دارد که همان‌گونه که در زمینه توقف فعالیت شرکت های موبایلی حمل و نقل درون شهری  در جاده‌های کشور با این سازمان همکاری خوبی داشته است و از ورود این نرم‌افزار به حوزه مسافران برون‌شهری جلوگیری کرده است ، در این خصوص نیز همکاری و هماهنگی‌های مناسبی داشته باشد.

به گفته دادیار دادستانی کل کشور می‌توان از طریق  ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی دادستان کل به دادستان‌های سراسر کشور جلوی فعالیت واحدهای غیرمجاز در استان‌ها را نیز گرفت.

اسداللهی در پایان با ابراز خرسندی از اینکه تعزیرات حکومتی نیز وارد مسئله ساماندهی امداد خودروهای جاده‌ای شده است گفت :  سعی می شود تا با راهکارهایی به سوی پیشگیری از فعالیت واحدهای غیر مجاز امداد خودروی جاده ای پیش  رفت  و تلاش می گردد تا هم افزایی برای مقابله با این مساله را در تمام سازمان های درگیر ایجاد کرد .

لازم به ذکر است سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پنج  سال گذشته  طبق قانون ابلاغی از سوی دولت مدیریت ساماندهی امداد خودروهای فعال در سطح جاده های کشور را برعهده گرفته و طی این مدت توانسته است تا با قراردادن استاندارهای لازم و برنامه ریزی مستمر به  ١٠٠  مرکز امداد خودرو مجوز فعالیت دهد که  در حال حاضر ٦٢  مرکز در حال فعالیت هستند که اطلاعات و مشخصات شرکتهای دارای اعتبار در اپلیکیشن ١٤١ در اختیار و دسترس هموطنان می باشد .

اضافه می نماید در این جلسه که  معاون حمل و نقل ، معاون برنامه ریزی ، جمعی از مدیران  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز حضور داشتند ، دادیار دادستان کشور و هیات همراه از مرکز مدیریت راههای کشور بازدید و از نزدیک با ظرفیت ها ، امکانات و خدماتی که به هموطنان ارائه می شود آشنا شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.