| کد خبر: 145218 |

اختصاص اعتبار بیشتر برای فعالیت‌های راهداری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان اردبیل خواستار اختصاص اعتباری مناسب از سوی فرمانداری‌های شهرستان‌ها برای فعالیتهای راهداری شد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان اردبیل خواستار اختصاص اعتباری مناسب از سوی فرمانداری‌های شهرستان‌ها برای فعالیتهای راهداری شد.   

به گزارش ایسنا، علی رحمتی در نشستی با خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: اعتبارات اختصاص یافته شده جوابگوی هزینه سوخت ماشین آلات این اداره کل نمی شود بطوریکه انتظار داریم با همکاری فرمانداران شهرستانها اعتبار لازم برای فعالیتهای راهداری در شهرستانها در نظر گرفته شود.

وی اعتبار استانی در نظر گرفته شده در سال جاری را 240 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: سال گذشته یکصد میلیارد ریال اعتبار استانی برای این اداره کل در نظر گرفته شده بود که فقط 20 درصد آن تخصیص یافت. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان اردبیل با اشاره به اعتبارات استانی این اداره افزود: اعتبار سازمانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم 481 میلیارد ریال است بطوریکه تمامی مبلغ این اعتبار تخصیص می یابد. 

به گفته رحمتی با وجود تخصیص کم اعتبارات توانستیم با اخذ اعتبارات و کمک از سازمان مرکزی زمستان سال گذشته در بازگشایی راه‌های اصلی و روستایی موفق عمل کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه از هم اکنون اقدام به خرید و ذخیره سازی نمک و شن و تعمیر ماشین آلات سنگین و سبک راهداری برای زمستان کرده ایم، یادآور شد: نگهداری، ترمیم، روکش، خط کشی،علامت گذاری و بازگشایی راههای مواصلاتی استان بر عهده اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای است و به خاطر کوهستانی و برفگیر بودن و شرایط اقلیمی استان باید آماده گی مقابله با بحران احتمالی را  داشته باشیم.

وی اضافه کرد: 6 هزار و 371 کیلومتر حوزه استحفاظی استان اردبیل در حوزه راهداری است که  بیش از چهار هزار کیلومتر آن مربوط به جاده‌های روستایی بطوریکه که نگهداری این راهها نیازمند اعتبارات بیشتری است. 

رحمتی با اشاره به وضعیت این اداره کل بعد از ادغام راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  افزود:  مسئولیت ۳۰۶ نفر نیرو، نگهداری جسم جاده، نگهداری رویه‌های شنی، نگهداری رویه‌های آسفالت، مرمت و نگهداری علائم به اضافه عملیات راهداری زمستانی به مجموعه حمل‌ونقل استان موکول شده است. بطوریکه در وضعیت فعلی ۱۵۷ نفر نیروی حجمی و فصلی وضعیت اشتغال مشخصی در این اداره ندارند و نیازمند حمایت مسئولین استانی است.

مدیرکل راهداری استان اردبیل از احداث ۳ پاسگاه بین‌راهی در جاده‌های استان اردبیل خبر داد و گفت: از روزهای آینده 15 دوربین ثبت تخلف سرعت در جاده‌های استان اردبیل آغاز به کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه این دوربین‌ها مجهز به ثبت لحظه‌ای سرعت و ثبت سرعت مابین دو دوربین هستند، خاطرنشان کرد: بیشتر دوربین‌های نصب شده در محور اردبیل سرچم و شمال استان اردبیل است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.