| کد خبر: 144832 |

تناژ حمل بار در یزد ۱۶ درصد افزایش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با بیان اینکه جابه‌جایی بار و مسافر در افزایش قابل توجهی داشته است گفت: تناژ حمل بار در یزد ۱۶ درصد افزایش یافت.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با بیان اینکه جابه‌جایی بار و مسافر در افزایش قابل توجهی داشته است گفت: تناژ حمل بار در یزد ۱۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محسن صادقیان ظهر امروز در جمع مدیران حمل و نقل یزد با بیان این‌که رشد اقتصادی بالاتر مستلزم ارتباط مستقیم با حمل و نقل است، اظهار کرد: حمل و نقل به عنوان یکی از عناصر اصلی و تاثیر گذار در صنعت و توسعه اقتصادی کشور است.

وی افزود: در این راستا باید بتوانیم با استفاده از انواع مدل‌های حمل و نقلی، جاده و ریل، همچنین حمل و نقل ترکیبی نقش مناسبی در چرخه بازرگانی، تجارت و صادرات استان در قیمت تمام شده کالا داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد ارایه خدمات مناسب، راحت و ایمن را از جمله رسالت‌های بخش حمل و نقل کالا و بار دانست و بیان کرد: حمل بارهای حجیم با مسافت‌های طولانی توسط حمل و نقل ریلی انجام می‌شود.

صادیقان با اشاره به افزایش 11 درصدی صدور بارنامه در سه ماه نخست امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، گفت: بیشترین تعداد صدور بارنامه به ترتیب مربوط به شهرستان‌های یزد، اردکان، اشکذر و میبد بوده است.

وی با بیان این‌که حوزه ریلی باید در راستای رقابت با جاده بتواند نسبت به کاهش هزینه حمل و نقل اقدام کند، خاطرنشان کرد: کاهش تردد ناوگان سنگین در سطح راه‌ها علاوه بر خسارت کمتر به جاده‌ها شرایط افزایش ایمنی جاده‌ها را نیز فراهم می‌کند.

وی به ضرورت ایجاد زمینه کارآمدتر کردن حوزه حمل و نقل کالا و بار اشاره و تأکید کرد: رسیدن به اهداف عالی در این حوزه مستلزم داشتن شرکت‌های حمل و نقل پویا و توانمند، ایجاد رقابت در صنعت حمل و نقل، حذف واسطه‌ها، دلال‌ها و درصدی‌ها، کاهش فساد، تبانی، درصدها، پورسانت‌ها، کمیسیون‌های اضافی بین تولیدکنندگان و شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد شاید طرح پایش شرکت‌های حمل و نقلی بهترین گزینه برای ایجاد رقابت و توانمندسازی این بخش باشد.

صادقیان ادامه داد: بخش حمل و نقل استان تلاش دارد با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود و سامان ‌هی شرکت‌ها و رانندگان در این بخش از تمام توان خود در ارایه خدمات مناسب و سالم بهره گیرد.

این مسئول در ارتباط با عملکرد این اداره کل خاطرنشان کرد: در سال جاری علاوه بر ساماندهی و مکانیزه نمودن وضعیت سالن اعلام بار پایانه یزد و کنترل مناسب حمل در جاده‌ها وعلی‌رغم جهت دهی حمل بارهای حجیم معادن بخصوص معدن چادرملو به‌سمت ریل، شاهد رشد مناسبی در جابه‌جایی کالا و بار در استان باشیم.

وی رشد 16 درصدی تناژ حمل را یکی از دستاوردهای این اداره کل دانست و بیان کرد: از لحاظ تناژ حمل استان در سه ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

صادقیان با تاکید بر اینکه بیشترین تناژ حمل شده را مربوط به شهرستان‌های اردکان، یزد، بافق، میبد و اشکذر است، با اشاره به رشد 25 درصدی درآمد این اداره کل، خاطرنشان کرد: بیشترین درآمد‌ها مربوط به شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، صدوق، ابرکوه و مهریز است.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.