| کد خبر: 144825 |

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور در کرمان اعلام کرد

52 هزار کیلومتر از راه های کشور مورد ارزیابی قرار گرفت

داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: این سازمان در مرحله نخست ارزیابی وضعیت رویه راه ها با احتساب باند برگشت محورها، 52 هزار کیلومتر از جاده های شریانی کشور را مورد ارزیابی قرار داده است.

تین نیوز

داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: این سازمان در مرحله نخست ارزیابی وضعیت رویه راه ها با احتساب باند برگشت محورها، 52 هزار کیلومتر از جاده های شریانی کشور را مورد ارزیابی قرار داده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان: داود کشاورزیان روز دوشنبه در آیین بهره برداری از روکش آسفالت محور سیرجان - حاجی آباد افزود: با کمک بیش از پنج میلیون عکس از وضعیت راه ها، میزان رویه قابل قبول، وضعیت بحرانی و کارهای اصلاحی کاملا تشریح شد و اعتبارات عمرانی از محل منابع ملی و استانی بر اساس این مطالعات، تخصیص داده می شود.

وی با بیان اینکه این ارزیابی با همکاری مرکز تحقیقات و آزمایشگاه مکانیک خاک انجام گرفته است اظهار کرد: 2 سال قبل، پروژه ارزیابی وضعیت رویه راه های کشور در بخش نگهداری راه و روکش آسفالت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور کلید خورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش به نصب 65 دستگاه wim اشاره کرد و گفت: این تعداد با 35 دستگاه موجود به یکصد دستگاه خواهد رسید و با نصب این دستگاه ها از تردد بارهای محوری غیرمجاز جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه بخشی از تخریب پل ها و راهها ناشی از تردد بارهای غیرمجاز است افزود: کار مطالعاتی نصب دستگاه های wim به اتمام رسیده و اکنون در مرحله جانمایی است و به زودی نصب آنها آغاز می شود.

کشاورزیان تصریح کرد: پدیده تردد بارهای غیرمجاز و فاقد بارنامه در مناطق معدنی ازجمله استان کرمان بیشتر دیده می شود و این پدیده به رویه و ابنیه راه ها صدمه می زند.

وی گفت: استان کرمان و شهرستان سیرجان محدوده حمل و نقلی است و بارهای فراوان ترانزیتی، وارداتی و صادراتی از محورهای این استان می گذرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: خط کشی، ترمیم تابلوها و اصلاح شانه، شیب، نقاط حادثه خیز، برخی قوس های خطر آفرین، دوربرگردان ها، تقاطع ها و مواردی که به صورت مستقیم به ایمنی تردد کاربران بستگی دارد جزو اولویت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور است.

با راه اندازی سیستم WIM در محورهای شریانی کشور، اضافه بار کامیون ها که به راه ها آسیب می زند به صورت الکترونیکی در اختیار پلیس قرار گرفته و از آن جلوگیری می شود.

وزیر راه و شهر سازی به همراه رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور صبح امروز به منظور سفر یک روزه و بهره برداری از چندین طرح وارد کرمان شدند.

همچنین امروز (دوشنبه) در پنجمین روز از هفته دولت روکش آسفالت محور سیرجان - حاجی آباد (61 کیلومتر)، کمربندی سیرجان (17 کیلومتر)، سیرجان - بافت (20 کیلومتر)، بافت سیرجان (20 کیلومتر)، بافت - کرمان (9 کیلومتر)، کرمان - زرند(10 کیلومتر) و راهدارخانه سیرچ (360 متر مربع مساحت) با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و برخی از مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.