| کد خبر: 144824 |

مهندس مقبلی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان اعلام کرد

9 طرح راهداری در هفته دولت در استان کرمان افتتاح شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در این آیین با بیان اینکه 75 درصد کالای ترانزیتی این استان از این مسیر انجام می شود گفت: ترافیک ترانزیتی شهرهای بندرعباس، رودان، کهنوج و زاهدان نیز از این مسیر می گذرد لذا این محور برای کشور جنبه حیاتی دارد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در این آیین با بیان اینکه 75 درصد کالای ترانزیتی این استان از این مسیر انجام می شود گفت: ترافیک ترانزیتی شهرهای بندرعباس، رودان، کهنوج و زاهدان نیز از این مسیر می گذرد لذا این محور برای کشور جنبه حیاتی دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان کرمان :خداداد مقبلی با بیان اینکه استان کرمان به عنوان حلقه واسط با بنادر جنوبی از موقعیت خاصی در کشور برخوردار است افزود: ساخت و بهسازی راهها بخصوص در حوزه سیرجان تاثیر زیادی بر توسعه اقتصادی کشور و استان کرمان دارد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اظهار کرد: بسیاری از محورهای اصلی و روستایی استان کرمان در 35 سال پیش سرویس دهی شدند و بعد از آن به این محورها پرداخته نشده بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: برای رسیدن این راهها به شرایط ایده آل هزینه زیادی باید پرداخت شود که این هزینه را سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور متقبل شده است.

وی افزود: از حدود 9 هزار کیلومتر راه استان کرمان، چهار هزار و 400 کیلومتر راه روستایی آسفالته و یکهزار و 600 کیلومتر بزرگراه است لذا نیازمند پرداخت هزینه زیادی برای نگهداری این راهها هستیم.

مقبلی عنوان کرد: 115 نقطه حادثه خیز در استان کرمان شناسایی و به سازمان راهداری اعلام شده است لذا در سال جاری 20 نقطه حادثه خیز اصلاح خواهد شد و اکنون در مرحله اجرا قرار دارد.

وی گفت: برای نگهداری و بهسازی پل های استان نیز از محل منابع ملی استفاده می شود که برای پیشگیری در مواجهه با سیل و بارندگی است.

مهندس مقبلی افزود: برخی از راه های روستایی نیز روکش و آسفالت شده که مجال بهره برداری رسمی آنها در هفته دولت وجود ندارد.

وزیر راه و شهر سازی به همراه رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور صبح امروز به منظور سفر یک روزه و بهره برداری از چندین طرح وارد کرمان شدند.

همچنین روکش آسفالت محور کمربندی سیرجان (به طول 17 کیلومتر)، سیرجان - بافت (20 کیلومتر)، بافت سیرجان (20 کیلومتر)، بافت - کرمان (16کیلومتر)، کرمان - زرند(10 کیلومتر)، راهدارخانه سیرچ (360 متر مربع مساحت) با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به بهره برداری می رسد.

61 کیلومتر از روکش آسفالت باند برگشت محور سیرجان - حاجی آباد با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور امروز (دوشنبه) به بهره برداری رسید.

باند برگشت محور سیرجان - حاجی آباد با همت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اعتبار 35 میلیارد تومان از محل منابع ملی به بهره برداری رسید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.