| کد خبر: 144614 |

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان عنوان کرد:

لزوم توجه ویژه راهداری به تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌ها بخش مهمی از فعالیت‌های حوزه راهداری است که باید بدان توجه ویژه‌ای شود.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌ها بخش مهمی از فعالیت‌های حوزه راهداری است که باید بدان توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان با اعلام این خبر گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان مجموعاً دارای ۲۳۳ دستگاه ماشین‌آلات بوده که از این تعداد  ۸۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، ۸۶ دستگاه نیمه سنگین و ۶۲ دستگاه سبک می‌باشد که نسبت به سال ۹۵ تعداد ۶ دستگاه به این ناوگان افزوده شده است. 

وی با بیان اینکه ماشین‌آلات خریداری شده در این مدت شامل ۲ دستگاه لودر دلتا و ۴ دستگاه تویوتا هایلوکس است، افزود: این اداره کل دارای  ۱۲۵ دستگاه تجهیزات قابل نصب بر روی ماشین‌آلات می‌باشد که نسبت به سال قبل تعداد یک دستگاه نمک‌پاش و ۴ دستگاه بیل برف‌روب افزوده شده است.

دست‌نشان تصریح کرد: اداره ماشین‌آلات با فروش و از رده خارج کردن ماشین‌آلات فرسوده و خرید ماشین‌آلات جدید توانسته عمر متوسط ماشین‌آلات را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. عمر متوسط ماشین‌آلات سنگین ۲۲ سال، نیمه سنگین ۲۱ سال و سبک ۹.۵ سال است که در مقایسه با سایر استان‌های شمال غرب کشور نشان از جوان بودن ناوگان این استان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان بیان کرد: انجام نمونه‌گیری از ماشین‌آلات برای جلوگیری از به وجود آمدن هزینه‌های بالای تعمیرات از دیگر اقدامات این اداره است همچنین تعمیرات اساسی ماشین‌آلات  شهرستان‌های تابعه در محل اداره کل شیوهٔ مناسبی برای کنترل هزینه‌ها و انجام سریع تعمیرات بوده است.

دست‌نشان با اشاره به نصب جی پی اس بر روی ماشین‌آلات گشت راهداری جهت کنترل سرعت و مکان‌یابی دستگاه‌ها در مواقع ضروری گفت: این اداره کل به تجهیز کلیه خودروهای گشت راهداری به کپسول آتش‌نشانی، چراغ‌قوه، بیلچه، تابلو ایست، باتوم نوری، جلیقه، سیم بکسل تسمه‌ای و همچنین حساسیت روی علائم هشداردهنده ماشین‌آلات از جمله رنگ‌آمیزی نوار زردرنگ و برچسب‌های نصب شده و چراغ گردان و بیسیم توجه ویژه‌ای دارد.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.