| کد خبر: 144527 |

مشاور معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نفل جاده‌ای:

◄ فقط 3 درصد از ارزش کل راه‌های کشور نگه‌داری می‌شود

220 هزار میلیارد تومان ارزش کل راه‌های کشور است که اگر بخواهیم طبق استانداردهای جهانی از این راه‌ها نگه‌داری کنیم می‌بایست 3 الی 5 درصد ارزش این راه‌ها را سالانه صرف نگه‌داری آن‌ها کنیم

تین نیوز

به گفته مشاور معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای 218 هزار کیلومتر طول راه های کشور .است که شامل آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و راه های روستایی است که فقط 3 درصد از ارزش کل راه های کشور نگه داری می شود. 

احمدرضا خادمی در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری تین نیوز اضافه کرد: 220 هزار میلیارد تومان ارزش کل راه های کشور است که اگر بخواهیم طبق استانداردهای جهانی از این راه ها نگه داری کنیم می بایست 3 الی 5 درصد ارزش این راه ها را سالانه صرف نگه داری آن ها کنیم.

خادمی در ادامه بیان کرد: فرض می کنیم که ما نه یک کشور پیشرفته هستیم و نه یک کشور در حال توسعه بنابراین میانگین این رقم را هم که بخواهیم در نظر بگیریم باید 4 درصد یعنی حدود 9 هزار میلیارد تومان از ارزش راه ها را سالانه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی طلب کنیم و در راستای نگه داری راه ها صرف کنیم اما  متأسفانه این مطالبه محقق نمی شود.

وی افزود:این مبلغ باید در نگه داری راه ها ،تونل ها،پل ها و ترمیم خط کشی ها وگاردریل ها و روشنایی تونل ها و رفع نقاط پرحادثه و آزادسازی حریم راه ها و احداث راهدارخانه ها و موارد تأسیساتی دیگر راه ها هزینه شود.

خادمی  تصریح کرد:در حال حاضر با تمام تلاش های سازمان راهداری حدود 2هزار میلیارد تومان از 9 هزار میلیارد تومان مطالبه محقق می شود که بخشی نیز با اختصاص قیر رایگانی که در اختیار سازمان قرار می دهد جبران می شود.و تمام اعتبارات تخصیص نمی یابد.

وی در ادامه با اشاره به تخصیص یک چهارم اعتبارات موردنظر خاطرنشان کرد: هرساله 3 درصد از کل راه های کشور را بیشتر نمی توانیم نگه داری کنیم و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای  با همین مقدار اعتبار ناچیز اولویت بندی پروژه ها را در دستور کار خود دارد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت:رفع نقاط پرحادثه، شناسایی و آشکارسازی نقاط پرحادثه و راه هایی که تردد زیادی دارند و ترانزیت و مسافر هم در آن مسیر تردد فراوانی دارند از اقداماتی است که در نگه داری راه ها و کاهش تصادفات جاده ای نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به خط کشی راه ها ،اصلاح شیب شیروانی راه ها و آزادسازی حریم راه ها ادامه داد:در حال حاضر 660 راهدارخانه در طول راه های کشور داریم که 600 باب آن ثابت و 60باب آن غیرثابت و سیار است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.