| کد خبر: 143826 |

افزایش کنترل ترددهای جاده‎ای در ساعات پرخطر تصادف ضروری است

معاون دفتر ایمنی وترافیک سازمان حمل ونقل جاده ای کشور گفت: طبق بررسی در ساعاتی از روز آمار تخلفات رانندگی وتصادفات بالاتر است بنابراین ترددهای جاده‎ای در این ساعات بایدبیشتر کنترل شود.

تین نیوز

معاون دفتر ایمنی وترافیک سازمان حمل ونقل جاده ای کشور گفت: طبق بررسی در ساعاتی از روز آمار تخلفات رانندگی وتصادفات بالاتر است بنابراین ترددهای جاده‎ای در این ساعات بایدبیشتر کنترل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مخبر، پیش از ظهر سه شنبه در هشتاد و هفتمین نشست کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: اقدامات بسیاری در یک دهه اخیر برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‎ای در کشور انجام شده، هر چند کافی نیست، اما تا حدودی بر جلوگیری از افزایش تصادفات اثر داشته است.

وی افزود: با این وجود برای کاهش آمار تلفات در سوانح رانندگی جاده ای در کشور، نیازمند برنامه ریزی های و اقدامات اثربخش تر هستیم.

معاون قوانین و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: تهیه بانک اطلاعاتی پایه هر طرح و برنامه جدیدی است که خوشبختانه بانک اطلاعات در محیط GIS استان مرکزی راه اندازی شده است.

مخبر بیان کرد: این بانک اطلاعاتی هر ساله نیازمند به روز رسانی می باشد چرا که به کمک آن می توان هر اطلاعاتی را که به صورت مقطعی در مورد محورها لازم باشد، برداشت کرد.

معاون قوانین و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ادامه داد: اقداماتی که در حوزه چهار خطه کردن یا ساخت آزادراه در بعضی محورها مانند محور سلفچگان - اراک، اراک - بروجرد و آزادراه ساوه - تهران انجام شده به اندازه کافی نمی تواند باعث کاهش تلفات سوانح رانندگی جاده ای شود.

وی خاطر نشان کرد: در بحث کاهش آمار تلفات سوانح رانندگی نباید صرفا به محورهای دوطرفه توجه کرد، بلکه اقداماتی از جمله مدیریت ایمنی، اعمال مقررات و راهکارهای کاهش سرعت وسایل نقلیه نیز باید جدی گرفته شوند.

معاون قوانین و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تصریح کرد: آمار نشان می دهد بیشترین تلفات در سوانح رانندگی بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ بعد از ظهر اتفاق می افتد و همچنین بیشترین آمار تخلفات بین ساعات ۱۸ الی ۲۰ عصر رخ می دهد که این آمار افزایش کنترل و بازرسی را در این ساعات ایجاب می کند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.