| کد خبر: 143130 |

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان اعلام کرد

تسهیلات با نرخ سود ۶ درصدی برای نوسازی ناوگان مسافربری استان کرمان پرداخت می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: طرح اعطای تسهیلات با نرخ سود ۶ درصدی برای نوسازی ناوگان مسافربری برون شهری اجرا می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: طرح اعطای تسهیلات با نرخ سود ۶ درصدی برای نوسازی ناوگان مسافربری برون شهری اجرا می‌شود.

خداداد مقبلی مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اشاره به اعطای تسهیلات با نرخ سود 6 درصدی برای نوسازی ناوگان مسافربری جاده ای اظهار داشت: میزان تسهیلات اعطایی به متقاضیان به تفکیک نوع ناوگان در دو بخش توسعه و نوسازی مشخص شده است و متقاضیان نوسازی ناوگان  می‌توانند، ناوگان عمومی فرسوده برون شهری خود اعم از ون، مینی‌بوس و سواری کرایه را در مراکز اسقاط معین از رده خارج کنند.

مهندس مقبلی با اشاره به نرخ سود 6 درصدی تسهیلات افزود: پرداخت تسهیلات طرح توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر بین شهری و روستایی به میزان 70 درصد از قیمت خودرو است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به طرح توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، دارندگان خودروهای سواری کرایه، ون و مینی‌بوس می‌توانند با دریافت تسهیلات به توسعه و نوسازی ناوگان خود اقدام کنند.

مقبلی عنوان کرد: با پرداخت این تسهیلات به شرکت کنندگان در طرح نوسازی ناوگان مینی‌بوس و ون تسهیلاتی معادل 70 درصد قیمت خودرو با نرخ سود 6 درصد و مدت زمان باز پرداخت 5 ساله کمک مالی می‌شود.

وی افزود: این مبلغ وام تسهیلاتی برای توسعه و اضافه کردن ناوگان جدید به بخش مسافری بین شهری با نرخ سود 10 درصد و همان مدت باز پرداخت 5 ساله نیز اعطا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان ادامه داد: برای دریافت سواری عمومی، برای مسیرهای روستایی 25 میلیون تومان وام با نرخ بهره 4 درصدی با مدت زمان باز پرداخت 5 ساله پرداخت می‌شود، این اقدام برای رانندگان دارای کارت هوشمند فرصت مناسبی است تا با استفاده از تسهیلات کم بهره اقدام به نوسازی و توسعه ناوگان کرده و بتوانند در این بخش فعالیت کنند.

مهندس مقبلی افزود: این طرح در راستای از رده خارج کردن ناوگان مسافربری عمومی فرسوده برون شهری به‌ویژه مینی‌بوس و سواری کرایه است بنابراین متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های تولیدکننده و طی مراحل قانونی از مزایای دریافت تسهیلات طرح نوسازی ناوگان استفاده کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خاطرنشان کرد: هم چنین در راستای تکمیل فرآیند توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای مشخصات محصولات جدید قابل واگذاری و شرکت‌های تولید کننده این محصولات برای متقاضیان اعلام شده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که این تسهیلات منحصرا به متقاضیان و دارندگان ناوگان مینی بوسی فرسوده و ون‌های فعال در مسیرهای برون شهری اختصاص می‌یابد، شرکت های معرفی شده نیز خودروهای مورد نظر این طرح را با شرایط اعلام شده به متقاضیان واگذار خواهند کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.