| کد خبر: 142799 |

بازگشایی تمامی راههای اصلی و روستایی در استانهای سیل‌زده

با اقدامات و هماهنگی‌های انجام شده از سوی راهداران استان گلستان، تمامی راههای اصلی و روستایی استان باز شده و تردد خودروها در آن جریان دارد.

تین نیوز

با اقدامات و هماهنگی‌های انجام شده از سوی راهداران استان گلستان، تمامی راههای اصلی و روستایی استان باز شده و تردد خودروها در آن جریان دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی سه مرحله جاری شدن سیلاب در مردادماه سال‌جاری در گلستان، با اعزام 30 گروه راهداری با تجهیزات راهسازی خودرویی و متشکل از راهداران تلاشگر استان یاد شده عملیات ایمن‌سازی انجام شده و بازسازی راهها صورت گرفت و خوشبختانه در حال حاضر تمامی راههای اصلی و روستایی در مناطق سیل‌زده استان باز گشایی گردید و تردد خودروها در آن جریان دارد.

بیشترین خسارات وارد شده در استان گلستان به راههای 74 روستای شهرستانهای علی‌آباد، رامیان، مراوه‌تپه، آزادشهر، مینودشت، کلاله و گنبدکاووس بوده است و با وقوع این سیلابها طی روزهای 10 ، 19 و 20 مرداد ماه بیش از 300 کیلومتر از راههای ارتباطی روستاهای استان آسیب دیده و بیش از 203 میلیارد ریال خسارت به راهها و ابنیه فنی راه، پلها و تأسیسات جاده‌ای خسارت وارد شد.

از رانندگان خواست می‌گردد که در هنگام عبور از جاده‌های مناطق سیل‌زده به لحاظ ایمن نبودن و احتمال ریزش سنگ در برخی مسیرهای کوهستانی احتیاط لازم را داشته باشند.

خسارت ۴۵۰ میلیون تومانی سیلاب به راه‌های استان خراسان شمالی

براساس این گزارش همچنین سیلابهای اخیر، ۴۵۰ میلیون تومان به راه‌های استان خراسان شمالی نیز خسارت جدی وارد کرد و در پی بارش بارش‌های باران و جاری شدن سیل سبب وارد آمدن خسارت به راه‌های روستایی و ابنیه فنی شد.

سیل اخیر در شهرستان بجنورد به راه‌های بخش حصار گرمخان منطقه ناوه، شهرستان شیروان منطقه دهستان سرحد، شهرستان فاروج در منطقه مرکزی و خبوشان و در شهرستان اسفراین به راه‌های بخش بام و صفی‌آباد خسارت‌هایی را وارد کرده است و بیشترین خسارتی که سیلاب به راه‌های استان خراسان شمالی وارد کرده، در دهستان بخش غلامان و راز در شهرستان راز و جرگلان بوده است به طوری که میزان خسارت سیلاب در خراسان شمالی به راه‌های استان ۴۵۰ میلیون تومان برآورد گردید.

این گزارش می‌افزاید راهداران در سطح جاده‌های آسیب‌دیده  در استنانهای شمالی به ویژه گلستان و خراسان شمالی ، خراسان رضوی از لحظات اولیه وقوع حادثه مشغول خدمت‌رسانی و ترمیم راه‌های خسارت‌دیده با تمام امکانات و نیرو هستند.

اضافه می‌نماید محورهای اصلی و فرعی شهرستانهای درگز، کلات و نیشابور در استان خراسان‌رضوی نیز در جریان وقوع سیلابهای اخیر مورد خسارت قرار گرفتند که با تلاش راهداران تلاشگر این استان تمامی راههای اصلی و روستایی سیل‌زده در این استان بازگشایی شده و تردد خودرو در آنها جریان دارد و مجموعاً در این استان نیز خسارتی بالغ بر 4 میلیارد و 600  میلیون تومان به بیش از 3 هزار و 200 کیلومتر از راههای شهری و روستایی وارد شده است.

گفتنی است وقوع سیلاب در روزهای اخیر در محدوده شهرستان دامغان در استان سمنان نیز که خسارتی بالغ بر 120 میلیون تومان به جسم راه و ابنیه فنی وارد نموده است ، با تلاش شبانه‌روزی تمامی راهداران، مسیرهای استان در حال حاضر باز بوده و تردد در آن جریان دارد.

روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به هموطنان  و رانندگان توصیه و درخواست می‌نماید در روزهای بارانی ضمن اطلاع از وضعیت راهها از طریق تلفن گویای 141 و دریافت تصاویر و اخبار مربوطه از اپلیکیشن 141  در سفر از مناطق سیل زده و کوهستانی به جهت ریزش سنگ با احتیاط کامل عبور نمایند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.