| کد خبر: 142579 |

داوودکشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی:

◄ سیاست ما تقویت حمل‌ونقل عمومی است

داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جا ده ای در نشست هم‌پیمانی شرکت‌های مسافربری آریا سفر برای پیوستن به "شبکه سیر همنام"گفت: هر اتوبوسی که از جاده‌های کشور بیرون برود باید 12 خودروی سواری بارش را به دوش بکشند. علاوه بر اینکه یک اتوبوس مصرف سوخت پایین‌تری نسبت به آن 12 خودرو دارد. یک اتوبوس می‌تواند در سال 200 هزار کیلومتر مسافت طی کند و 130 هزار لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود. ارزش ریالی این میزان صرفه‌جویی در سوخت به نفع کشور و مردم است.

تین نیوز

داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نشست هم‌پیمانی شرکت‌های مسافربری آریا سفر برای پیوستن به "شبکه سیر همنام" گفت: هر اتوبوسی که از جاده‌های کشور بیرون برود باید 12 خودروی سواری بارش را به دوش بکشند. علاوه بر اینکه یک اتوبوس مصرف سوخت پایین‌تری نسبت به آن 12 خودرو دارد. یک اتوبوس می‌تواند در سال 200 هزار کیلومتر مسافت طی کند و 130 هزار لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود. ارزش ریالی این میزان صرفه‌جویی در سوخت به نفع کشور و مردم است.

کشاورزیان در ادامه بیان کرد بنابراین سیاست ما در سازمان راهداری تقویت حمل‌ونقل عمومی است یعنی اینکه مردم از اتوبوس و مینی‌بوس در سفرهای برون‌شهری استفاده کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به ذات تشکیل تعاونی‌ها گفت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی نظام اقتصادی جمهوری اسلامی بر سه اصل دولتی، خصوصی و تعاونی استوار است که تعاونی‌ها به‌منظور ارائه خدمات ارزان و البته به‌اشتباه بی‌کیفیت جا افتادند. درحالی‌که نفس تشکیل این تعاونی‌ها ایجاد اشتغال و رفع مشکل اصناف بود. در این تعاونی‌ها قرار بود با اعطای وام و امکانات به افرادی که تمایل به ورود به این بخش رادارند کمک شود نه اینکه اعضای تعاونی خدمات بی‌کیفیت باقیمت پایین ارائه دهند.

وی در ادامه افزود: مثلا در تعاونی پسته رفسنجان افراد توانمندی که سرمایه‌های چند صدمیلیاردی دارند فعالند و تولیدات باکیفیتی ارائه می‌کنند. در تمام دنیا تعاونی‌ها فعالند و چیزی از کیفیت‌شان کم نمی‌شود.

کشاورزیان درباره نوسازی ناوگان مسافربری و قیمت بالای اتوبوس برای مالکان گفت: این اصلاً اقتصادی نیست که یک راننده 500 میلیون تومان سرمایه خود را برای خرید اتوبوس صرف کند و بیاید 300 میلیون دیگر هم وام بگیرد و درآمد کافی نداشته باشد در همه جای دنیا سرمایه‌گذار 10 تا 15 درصد سرمایه می‌آورد و بقیه خدمات از مالیات بر ارزش‌افزوده کاسته می‌شود که اقداماتی در این راستا داشته‌ایم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه در قبل از انقلاب 17 تعاونی مسافربری بیشتر فعالیت نمی‌کردند افزود: تمام اتوبوس‌های یک شرکت در تمام کشور با یک رنگ و بغل نویسی تردد می‌کردند و نظم خوبی داشتند. بعد از انقلاب این تعاونی‌ها به دلایل بسیاری منحل شد و شرکت‌ها و تعاونی‌های جدید راه‌اندازی شد تا جایی که تعدادشان به 2800 تعاونی افزایش یافت. در طرح شبکه سیر همنام تلاش ما بر این است که تمام اتوبوس‌های مسافربری با چند برند محدود در سراسر کشور فعالیت کنند و در هر شهری با یک نام و تعاونی قرارداد نداشته باشند.

وی در ادامه افزود: این طرح نقاط قوت زیادی دارد ازجمله اینکه رانندگان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند چطور می‌توان جان 40 نفر انسان را به دست راننده‌ای سپرد که از هیچ مرجعی گزینش و تأیید نشده است. دوم اینکه خدمات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و رقابت سالم به وجود می‌آید.

کشاورزیان تصریح کرد: در این شبکه اتوبوس‌ها از لحاظ فنی کنترل می‌شود و اتوبوسی که تأییدیه فنی نداشته باشد نمی‌تواند فعالیت کند. تعاونی‌ها باید لاستیک مناسبی که در شرایط استاندارد نگه‌داری شده است در اختیار راننده قرار دهند و اگر راننده از این خدمات استفاده نکرد همکاری را قطع کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش کیفیت خدمات در این طرح بیان کرد: سیاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جا ده‌ای این است که قیمت اتوبوس کاهش یابد و نرخ کرایه‌ها در ایام تعطیل و پر ترد افزایش یابد و تعاونی‌ها با هماهنگی بیشتر شود چرا باید چند اتوبوس از یک مبدأ به یک مقصد بروند و هرکدام سه –چهارتا مسافر بیشتر نداشته باشند این یعنی از ببین بردن سرمایه‌های کشور است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    درود بر كشاورزيان

  • مسعودافروزنیا 0 0

    داودکشاورزیان نابودگرحمل ونقل