| کد خبر: 142397 |

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر:

ثبت سالانه 170 میلیون جابجایی مسافر در کشور

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان جاده‌ای و حمل و نقل کشور با اشاره به ضرورت ارتقای سطح مدیریت ارائه خدمات مسافربری، گفت: 1200 شرکت حمل و نقل اتوبوسی مسافر کشور تحت پوشش شبکه سیر ارتقای ارائه خدمات مسافربری قرار گرفتند.

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان جاده‌ای و حمل و نقل کشور با اشاره به ضرورت ارتقای سطح مدیریت ارائه خدمات مسافربری، گفت: 1200 شرکت حمل و نقل اتوبوسی مسافر کشور تحت پوشش شبکه سیر ارتقای ارائه خدمات مسافربری قرار گرفتند.

«حمیدرضا شهرکی‌ثانوی» در حاشیه سفر به یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که بخش حمل و نقل عمومی و مسافر جاده کشور یک سالی هست که ضوابط جدید تأسیس شرکت‌های حمل و نقل را تدوین و ابلاغ کرده است، اظهار کرد: ضوابط جدید به نوعی تحولات جدی مبتنی بر اسناد بالادستی و سیاست‌های کلان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: ارتقای سطح مدیریت خدمات حمل و نقل از جمله رویکردهای مهم سیاست‌های ابلاغی مدیریت جدید است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان جاده‌ای و حمل و نقل کشور،‌گفت: مسئولان و دست اندرکاران باید تلاش کنند با ارتقای کیفیت خدمات، ارتقای ایمنی، ایجاد سازوکار مناسب برای ارزیابی خدمات شرایطی را ایجاد کرده که زمینه شرایط مناسب و ایده‌آل را در ارائه خدمات ایجاد کند.

شهرکی‌ثانوی تصریح کرد: سالانه 170 میلیون جابجایی توسط وسایل حمل و نقل عمومی جاده در حال انجام است.

این مقام مسئول شبکه سیر را چارچوب اصلی ضوابط مدیریت جدید بخش حمل و نقل عمومی و مسافر جاده کشور دانست و بیان کرد: بالغ بر 2200 شرکت حمل و نقل در کشور فعالیت می‌کنند که شامل شرکت‌های اتوبوسی، مینی بوسی، سواری و شرکت‌های ترکیبی است.

وی ادامه داد: ‌قریب به 1200 شرکت فعال حمل و نقل مسافر در کشور اتوبوسی هستند که در فاز اول تمام این شرکت‌ها تحت پوشش طرح سیر قرار گرفتند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان جاده‌ای و حمل و نقل کشوردر بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در اجرای طرح شبکه سیر شش موضوع به عنوان اولویت اول در دستور کار اجرایی قرار گرفته است، اظهار کرد: سه اولویت اول فاز اول اجرایی، بحث ساماندهی اطلاعات حوزه ارتباطی دست‌اندرکاران حمل و نقل است.

شهرکی ثانوی افزود: یک شکل شدن تابلوهای شبکه سیر، بغل نویسی ناوگان و همسان سازی فیزیک بلیط، سه اولویت دوم فاز اول این اجرایی طرح است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ارتقای ایمنی، ارتقای کیفیت خدمات و امکان ارزیابی خدمات از جمله اهداف اجرای شبکه در شرکت‌های اتوبوسی است.

شهرکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های بخش خصوصی در استان یزد، گفت: رسیدن به اهداف توسعه‌ای شبکه سیر مستلزم همکاری بخش خصوصی در راستای اعمال سیاست‌های مدیریتی جدید است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر کشور خاطرنشان کرد: استان یزد در بخش مشارکت بخش خصوصی شرکت‌های حمل و نقل مسافر جزو استان‌های شاخص کشور است.

وی در ادامه با بیان این که شرکت اتوبوسی کشور در قریب به 35 شبکه سیر اصلی ساماندهی شدند، گفت: از این پس شرکت‌های اتوبوسی فعال کشور با 1200 اسم نام برده نمی‌شوند و فقط با مشخصه 35 شبکه سیر در کل کشور معرفی می‌شوند.

شهرکی با بیان این که فازهای بعدی شبکه سیر مشخص است، خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط موجود در فضای حمل و نقل مسافری، ورود شبکه‌های سیر به فضایی رقابتی یکی از اولویت‌های اجرایی این حوزه است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان جاده‌ای و حمل و نقل کشور افزود: تأمین بلیط در هر نقطه‌ای که تحت پوشش شبکه سیر باشد را از جمله اجرای این طرح در کشور دانست و بیان کرد: در حال حاضر وضعیت ضریب اشغال در ناوگان اتوبوسی 50 درصد است.

وی افزود: پس از شکل‌گیری برندها، طرح طبقه بندی و سطح‌‎بندی خدمات در بخش حمل و نقل مسافربری جاده‌ای اجرا می‌گردد تا کاربران بتوانند با آگاهی از میزان اعتبار و درجه و رتبه هر برند، از سطح کیفی و خدمات شرکت ها ، شناخت پیدا کنند که در نتیجه موجب توسعه و ارتقای وضعیت موجود حمل و نقل مسافری و ارایه خدمات مطلوب تر به مسافران و هم وطنان عزیز خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: ماندگاری شبکه‌های سیر در عرصه حمل و نقل مسافر را یکی از ضرورت‌های اجرایی در اعمال سیاست‌های جدید اجرایی عنوان کرد و گفت: شبکه‌های سیری می‌توانند مانگارتر شوند که دارای مکانیزم دقیق خود کنترلی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.