| کد خبر: 142204 |

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان اعلام کرد:

◄ 7 هزار کیلومتر از جاده های استان کرمان خط کشی شدند

خداداد مقبلی گفت: در راستای افزایش ایمنی عبور و مرور، هدایت وسایط نقلیه و آگاهی بخشی به کاربران جاده‌ای به‌ویژه در شب، بیش از 7 هزار کیلومتر خط‌کشی طی یک سال اخیر در راه‌های ارتباطی استان انجام‌شده است.

تین نیوز

لیلی پرتویی، خبرنگار تین‌نیوز از کرمان: مدیرکل  راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: در راستای افزایش ایمنی عبور و مرور، هدایت وسایط نقلیه و آگاهی بخشی به کاربران جاده‌ای به‌ویژه در شب، بیش از 7 هزار کیلومتر  راه‌های ارتباطی استان کرمان خط کشی شدند.

خداداد مقبلی ادامه داد: بیشترین خط‌کشی‌ها به ترتیب در حوزه استحفاظی شهرستان‌های انار، شهربابک، سیرجان، بم و کرمان انجام‌شده و ترانزیتی بودن و میزان تردد بالای محورها، اولویت و ضرورت هر جاده نسبت به جاده‌های دیگر را تعیین می‌کند.

 مقبلی افزود: از دیگر اهداف خط‌کشی راه‌ها، تعیین محدوده حرکتی و سهم عبور هر یک از خودروهاست، خط‌کشی و تفکیک باند رفت‌وبرگشت در نقاط بدون خط جداکننده نقش مستقیمی در کاهش تصادفات و تلفات رانندگی دارد.

وی تصریح کرد: انواع خط‌کشی‌های جاده‌ای، نصب علائم رانندگی، نصب گاردریل‌ها، روشنایی مسیرها وغیره در راستای کاهش سوانح جاده‌ای و تنها بخشی ازجمله اقدامات عوامل راهداری محسوب می‌شوند، لذا انجام این فعالیت‌ها علاوه بر صرف هزینه‌های بالا در بحث نگهداری راه، همگی از فعالیت‌های سخت و طاقت‌فرسای بخش راهداری است لذا انتظار می‌رود رانندگان گرامی در سفرهای برون شهری، توجه دقیق به علائم را همواره مدنظر داشته وبه تمامی مقررات رانندگی عمل نمایند تا شاهد به حداقل رسیدن سوانح جاده‌ای در مقایسه با ادوار گذشته باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.