| کد خبر: 141798 |

◄ ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای دوستدار محیط زیست

باحضور معاون رئیس جمهور، معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین از طرح تولید خودرو با موتور یورو4 و الحاق سیستم DPF برای افزایش استاندارد آلایندگی به یورو6 در مجموعه صنعتی ماموت رونمایی شد.

تین نیوز

باحضور معاون رئیس‌جمهور، معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین، از طرح تولید خودرو با موتور یورو4 و الحاق سیستم DPF برای افزایش استاندارد آلایندگی به یورو6 در مجموعه صنعتی ماموت رونمایی شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست  در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: یکی از رویکردهای جدی دولت توجه به کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها و تمام محیط‌های زندگی انسان بوده که با آن سر و کار دارد که در این زمینه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان این که سیاست‌گذاری‌ها، استانداردها و ضوابط انجام شده در ابعاد مختلف موجب شده هوای کلان شهرها بهتر از گذشته ارزیابی شود، افزود: از جمله گام‌های مؤثر در کاهش آلودگی هوا می‌توان به ارتقای کیفیت خودروهای سنگین و استانداردهای خروجی این خودروها با اهتمام و همکاری دولت و اعضای دولت اشاره کرد.

خانم ابتکار، استانداردسازی خودروهای سنگین به یورو4 را اجباری دانست و اضافه کرد: امروز در شرکت ماموت از استاندارد یورو 4 با فیلتر DPF رونمایی شد که استاندارد بسیار مناسب با شرایط خاص کشور است و میزان ذرات آلایندگی به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وی ضمن قدردانی از مسؤولان وزرات راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و همکاری خودروسازان در زمینه استانداردسازی خودروهای سنگین به یورو4 خاطرنشان کرد: این اقدام گام مؤثری در کاهش آلودگی هوا محسوب می‌شود، حتی در اتوبوس‌ها و سیستم حمل‌ونقل عمومی و شهری استاندارد یورو4 باید اجرایی و عملیاتی شود که این مهم با رضایت صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز تمام ضمانت‌ها و الزامات استاندارد یورو4 در گروه صنعتی ماموت دیزل اجرا شده که بسیار امیدوارکننده است و  با پیشرفت در این زمینه معضلات ناشی از آلودگی هوا به ویژه خودروهای سنگین حل و فصل می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: گام مهم دیگر برای کاهش آلودگی هوا، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده سنگین است که مورد حمایت سیستم‌های بانکی و دولت است و با توجه به ضوابطی که برای تردد این خودروها در نظر گرفته شده با نوسازی آنها گام بسیار مفیدی در کاهش آلودگی هوا برداشته می‌شود.

معاون اول رئیس‌‌جمهور خاطرنشان کرد: با استانداردسازی خودروهای سنگین به یورو4 علاوه بر ارتقای سطح ایمنی خودروها، میزان استانداردهای زیست محیطی هم رعایت می‌شود.

بر اساس این گزارش داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در پاسخ به  پرسش خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای پرداخت تسهیلات نوسازی ناوگان فرسوده و جایگزینی ناوگان جدید در بخش حمل‌ونقل کالا تفاهم‌نامه‌ای با شرکت ماموت و بانک عامل امضا کرده است و بر اساس این تفاهم‌نامه متعهد است درزمینه بازپرداخت اقساط همکاری 100 درصدی با بانک داشته باشد و چنانچه کسی بخواهد از پرداخت اقساط عدول کند، قطعاً قابل پیگیری و برخورد است.

وی بابیان این‌که میزان ریسکی که بانک‌ها در این تعهدات دارند از خیلی از وام‌هایی که پرداخت می‌کنند کمتر است، خاطرنشان کرد: وفق تفاهم‌نامه 80 درصد قیمت خرید ناوگان به‌صورت تسهیلات به متقاضیان واگذار می‌شود و مدت بازپرداخت تسهیلات حداکثر 7 سال با نرخ سود 18 درصد است که 9 درصد سهم متقاضی و 9 درصد سهم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

این گزارش می‌افزاید مهرزاد فردوس مدیرعامل شرکت ماموت طی سخنانی درابتدای این مراسم گفت: با توجه به قانون جدید دولت در سال گذشته مبنی بر وجود فیلتر در کشنده‌ها برای جلوگیری از آلودگی با استاندارد بالا، 500 دستگاه کشنده اسکانیا نوسازی و تحویل متقاضیان می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته 600 دستگاه اسکانیا نوسازی شده و طی سال جاری تاکنون 500 دستگاه اسکانیا جدید تولیدشده است که تا پایان امسال در نظر است 3 هزار دستگاه اسکانیا نوسازی شده و در سال آینده براساس میزان تعهد این شرکت، تعداد ناوگان نوسازی شده به 5 هزار دستگاه خواهد رسید. این گزارش می‌افزاید با نوسازی ناوگان اسکانیا میانگین مصرف سوخت گازوئیل از 70 لیتر به حدود 30 لیتر در هر 100 کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

در این مراسم ضمن بازدید از خط تولید ماموت دیزل چند دستگاه از 200 خودروی سنگین سبز به عنوان اولین کشنده استاندارد با محیط‌زیست به متقاضیان تحویل داده شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.