| کد خبر: 140661 |

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد:

۵۰ درصد کشته‌های ناشی از تصادفات، جوان هستند

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در سه‌ماهه اول سال جاری بیش از نیمی از متوفیان تصادفات در محورهای مواصلاتی استان مربوط به گروه‌های سنی جوان و نیروی انسانی مؤثر در جامعه می‌باشند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در سه‌ماهه اول سال جاری بیش از نیمی از متوفیان تصادفات در محورهای مواصلاتی استان مربوط به گروه‌های سنی جوان و نیروی انسانی مؤثر در جامعه می‌باشند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان با اعلام این خبر افزود: طبق تحلیل‌ها صورت گرفته توسط این اداره کل، فراوانی بیش از ۵۰ درصدی گروه سنی ۱۸- ۴۰ ساله در میان کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای مشاهده می‌شود که این مسئله بسیار تأمل‌برانگیز است چرا که این موضوع بار روانی عاطفی و اقتصادی سنگینی را بر دوش خانواده‌ها و درنهایت بر دوش جامعه خواهد گذاشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: در این میان افزایش چشمگیر متوفیان تصادفات موتورسیکلت و کاهش متوفیان خودروهای سواری مشاهده می‌شود و این مسئله لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده بهینه از موتور و رعایت نکات ایمنی هنگام بهره‌برداری توسط کاربران این وسیله نقلیه را که عموماً جوان هستند، آشکار می‌سازد.

وی با بیان اینکه در سه‌ماهه نخست سال جاری موتورسیکلت‌ها سهم ۶۰ درصدی و وانت‌بارها ۴۰ سهم درصدی به‌عنوان خودرو متوفیان در تصادفات راه‌های روستایی استان را داشتند، افزود: علیرغم کاهش مطلوب متوفیان درون‌شهری و برون‌شهری متأسفانه متوفیان تصادفات جاده‌های روستایی  استان افزایش یافته است.

دست‌نشان آموزش و فرهنگ‌سازی را از جمله عوامل مؤثر در جهت کاهش تصادفات نام برد و تأکید کرد: فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه ایمن‌سازی در محورهای ارتباطی استان در دست انجام می‌باشد ولی ارتقا دانش و آگاهی و فرهنگ کاربران جاده مهم‌ترین عامل جلوگیری از تلفات تصادفات جاده‌ای است و باید با بسیج همگانی جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای از سوی تمامی اقشار جامعه و مسئولین امر گام برداریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.