| کد خبر: 139965 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی خبر داد:

آغاز نصب سامانه سپهتن برای سواری‌های کرایه و تانکرهای حمل سوخت از مهر ماه امسال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از آغاز راه‌اندازی سامانه سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد حمل و نقل عمومی) در ناوگان سواری کرایه و تانکرهای حمل سوخت در این استان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از آغاز راه‌اندازی سامانه سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد حمل و نقل عمومی) در ناوگان سواری کرایه و تانکرهای حمل سوخت در این استان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی، علی‌اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: بر اساس قانون، رانندگان ناوگان سواری کرایه و تانکرهای حمل سوخت مکلف هستند نسبت به نصب سامانه سخت‌افزاری سپهتن بر روی ناوگان خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نصب این سامانه سخت‌افزاری از اول مهرماه در سراسر کشور و نیز در استان آغاز می‌شود، افزود: از پایان آبان ماه امسال، ناوگان فاقد این سامانه اجازه تردد و فعالیت در جاده‌ها را ندارد و با ناوگان فاقد سامانه برخورد می‌شود.

به گفته وی اکنون ناوگان اتوبوسی استان به سامانه سپهتن مجهز است که می‌تواند اطلاعات مختلف همچون میزان سرعت و رفتار راننده را در مسیر حرکت رصد کند و تخلف‌هایی چون سرعت غیرمجاز و یا ساعت کار غیرمجاز را شناسایی و به پاسگاه‌ها مخابره کند.

بدیعی مقدم افزود: سامانه سپهتن در تلاش است تا ایمنی تردد در جاده‌ها را ارتقا دهد و سفرها با ناوگان عمومی با کمترین مشکل انجام گردد.

وی با بیان اینکه تمام اتفاقات در مسیر راه تحت کنترل این سامانه است، تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه دیگر نیازی به توقف رانندگان در پلیس‌راه‌ها و بررسی مدارک راننده نیست و بر این اساس زمان سفرها نیز به میزان محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

بدیعی مقدم گفت: تجهیزاتی در اتوبوس نصب شده است که اطلاعات مختلف همچون میزان سرعت، زمان توقف، زمان فعالیت، ساعت کار راننده به پاسگاه‌ها منعکس می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.