| کد خبر: 139208 |

۸۰ درصد ناوگان اتوبوس آذربایجان غربی را ویژه و VIP تشکیل می دهد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد ناوگان اتوبوس آذربایجان غربی را ویژه و VIP تشکیل می دهد.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد ناوگان اتوبوس آذربایجان غربی را ویژه و VIP تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، در گذشته های نه چندان دور مسافرت آن هم از نوع جاده ای مشقتی بزرگ محسوب می شد که بسیاری عطای دلخوشی حاصل از چنین سفرهایی را به لقایش می بخشیدند و اگر هم اجباری در انجامشان بود، روزها و هفته ها برای استراحت و آرامش جسم حاصل از خستگی این سفرها کم می آوردند اما آنچنان زود برگ داستان سفرها برگشت که آن روزها به تاریخی بسیار کهن و فراموش شده تبدیل شده است.

روزهایی که اتوبوس ها فقط چهارچرخ داشتند و بس، نظافت که هیچ اثری در این وسایل نقلیه نداشتند، سفرهای ۱۰ ساعته امروز نیاز به عمر نوح داشتند و این چهارچرخ ها، خدمات رسان بودند ولی عاری از هر ابزار خدماتی اما درحال حاضر شاهد فعالیت ناوگانی در چرخه حمل و نقل جاده ای مسافر هستیم که اغلب مواقع ترجیح دارند حتی به ناوگان هوایی.

امروزه آذربایجان غربی به یکی از استان های منحصربفرد در استفاده از بهترین و پیشرفته ترین ناوگان اتوبوس کشور تبدیل شده و بعنوان الگویی برای استان های مشابه مطرح است.

 

۸۰ درصد ناوگان اتوبوس آذربایجان غربی را ویژه و VIP تشکیل می دهد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: آذربایجان غربی یکی از استان های پیشرو در زمینه استفاده از ناوگان حمل و نقل مسافربری ویژه و ارائه خدمات با کیفیت به مسافران است.

عبدالحسین علی اکبری ادامه داد: درحال حاضر بیش از ۸۰ درصد از ناوگان اتوبوس آذربایجان غربی را ناوگان ویژه و VIP تشکیل می دهد که ۱۰۰ درصد مسیرهای برون استانی از این ناوگان بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های انجام شده امکان بهره مندی مسافران سایر مسیرهای پرتردد نیز از این اتوبوس پیشرفته فراهم خواهد شد، گفت: هم اکنون در برخی از مسیرهای درون استانی زیر ۳۰۰ کیلومتر نیز از ناوگان ویژه فعالیت دارند که با ایجاد رقابت سالم بین شرکت های مسافربری ذائقه مسافرهای تمامی مسیرهای درون استانی به استفاده از این ناوگان تغییر کرده است.

وی عنوان کرد: کیفی سازی خدمات قابل ارائه توسط ناوگان عمومی مسافربری از رئوس کاری این اداره کل به شمار می رود بطوریکه هم اکنون شاهد آن هستیم که اتوبوسی در این استان فعالیت دارد که نمونه مشابهی در ناوگان حمل و نقل جاده ای سایر استان های کشور ندارد و از امکان مهمی همچون سرویس بهداشتی داخل اتوبوس برای استفاده مسافران برخوردار است و بهره مندی از صندلی ماساژور برای مسافران از دیگر ویژگی های این ناوگان است که در جلوگیری از خستگی ناشی از طی مسافت های طولانی تاثیربسزایی دارد.

فعالیت ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در سیستم ناوگان حمل و نقل جاده ای عمومی آذربایجان غربی

علی اکبری با اشاره به برخی ویژگی های ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای مسافر استان اضافه کرد: داشتن امکاناتی همچون سیستم صوتی و تصویری با ۵۰۰ نوع فیلم، آهنگ، کارتون، برنامه های مستند و علمی به صورت جداگانه برای هرصندلی از جمله این مزیت ها است و امکان انتخاب مستقل برنامه مورد نظر برای هریک از مسافران را فراهم می کند، سرو شام گرم و سرد، دارابودن صندلی های VIP، سیستم پذیرایی در ساعات مختلف سفر، انعطاف پذیری صندلی ها بنا بر نیاز مسافر از امتیازات دیگر این اتوبوس ها نسبت به سایر ناوگان های مسافربری است.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی نیز در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای استان از اتوبوس هایی بهره مند هستند که زمان سفر را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش و آرامش در طول ساعات سفر افزایش داده اند.

امیرصالح خیراندیش ادامه داد: با مقایسه نسبی اتوبوس های مسافربری جاده ای با ناوگان گذشته به وضوح می توان تغییرات را در آن مشاهده کرد از جمله تغییر در روش های پذیرایی، کرامت مسافران، تکریم خدمات گیرندگان، ارتقاء وضعیت بهداشتی و ایمنی ناوگان، وضعیت ظاهری اتوبوس، توسعه کیفی خدمات، پذیرایی در خور شأن مسافران، امنیت توشه سفر و بسیاری دیگر از این قبیل تنها گوشه ای از تغییراتی است که مدد تلاش های این بخش و سرمایه گذاری های انجام شده از سوی شرکت های مسافربری قابل مشاهده است.

رصد آنلاین نحوه خدمات دهی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای

وی از فعالیت نزدیک به ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در سیستم ناوگان حمل و نقل جاده ای عمومی آذربایجان غربی خبر داد و یادآور شد: ۸۰ درصد از این تعداد را اتوبوس های ویژه و vip تشکیل می دهد که نشان از توسعه یافتگی این سیستم در استان است.

خیراندیش با اشاره به رصد آنلاین و لحظه به لحظه نحوه خدمات دهی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای اظهار داشت: نظارت های محسوس و نامحسوس از وضعیت ایمنی ناوگان و کیفیت خدمات، ارائه فرم های ویژه ارزیابی، درج شماره پیام کوتاه ۳۰۰۰۲۰۲۶ اداره کل در شرکت های مسافربری، تجهیز ۴۳ شرکت مسافربری به شماره پیامک اختصاصی، حضور تمام وقت کارشناسان اداره کل در پایانه های مسافربری و بازدید ناوگان مجموعه عواملی است که دست به دست هم داده تا موجبات رغبت و اعتماد عمومی به استفاده از این ناوگان را فراهم کند.

خیراندیش همچنین از گسترش خدمات فروش اینترنتی بلیط و خارج از پایانه مسافربری در شهرستان های ارومیه، مهاباد، بوکان، خوی و پیرانشهر خبر داد و گفت: این امر جهت سهولت دسترسی مسافران به خدمات این بخش انجام شده است و در کنار آن نسبت به تجهیز اتوبوس های فعال در مسیرهای تهران، اصفهان و مشهد از مبداء ارومیه، خوی و مهاباد به اینترنت پرسرعت اقدام شده است که همزمان ۲۴ نفر  بصورت آنلاین قابلیت استفاده را دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.