| کد خبر: 139110 |

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان:

رتبه نخست کشوری در ثبت معاملات درسامانه سمیم را از آن خود کرد

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان موفق به کسب رتبه برتر کشور در ثبت و انجام کلیه مراحل معاملات ، مزایده و مناقصات خود در سامانه مدیریت یک پارچه معاملات (سمیم) شد.

تین نیوز

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان موفق به کسب رتبه برتر کشور در ثبت و انجام کلیه مراحل معاملات ، مزایده و مناقصات خود  در سامانه مدیریت یک پارچه معاملات (سمیم) شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اعلام این خبر افزود : سامانه مدیریت یکپارچه معاملات ( سمیم) در برگیرنده  کلیه معاملات ، متوسط وعمده در حوزه قانون برگزاری مناقصات می باشد و استان همدان بین ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور رتبه نخست ثبت معاملات در این سامانه را به خود اختصاص داده است

محمد رودباری تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  استان همدان به عنوان اولین استان و پایلوت ؛نسبت به این امر اقدام نموده و با نصب این سامانه  تمامی مراحل اجرایی انواع معاملات جزء ، متوسط وعمده در حوزه قانون برگزاری مناقصات و سایر معاملات خود را از در این سیستم ثبت نموده است .

وی فعالیت کارشناسان اداره کل در بهره گیری از این سیستم را چشمگیر خواند و گفت : سامانه سمیم قادر به اتوماسیون کلیه فرآیندهای انجام معاملات از جمله قانون مناقصات، مزایده و  ارزیابی کیفی معاملات بوده و  علاوه برآن کلیه صورتجلسات و مکاتبات اداری نیز در زمینه برگزاری معاملات از زمان درخواست تا زمان انعقاد قرارداد در سامانه گنجانده می شود .

وی تصریح کرد : رتبه نخست فعالیت در راستای ثبت معاملات در سامانه سمیم نیز , به این اداره کل اختصاص یافته؛ و تنها پس از  انجام یک معامله تستی , طی 6 ماه گذشته، 48 مورد از معاملات واقعی در قالب مناقصه یا مزایده در این سامانه به ثبت رسانیده است.

مدیر کل این مجموعه تاکید کرد: بر اساس  برنامه پنجم توسعه ، و  مصوبه شورای عالی اداری  مبنی بر تحقق دولت الکترونیک در کشور  ، برنامه توسعه فناوری اطلاعات در نظام اداری (اتوماسیون اداری) تدوین شده ودر همین راستا استفاده از این برنامه نیز در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  مورد پیگیری و در نهایت اجرایی شده است.

 رودباری گفت : استان همدان از 100 امتیاز در نظر گرفته شده 85 امتیاز را به خود  اختصاص داده و حائز رتبه خیلی خوب شده است و  این بیانگر  تسلط و تمایل کارشناسان در به بروز رسانی خدمات قابل ارائه و پیشرفت فعالیت در دولت الکترونیک است.

وی تاکید کرد در واقع این سامانه یک سیستم مدیریت حقوقی و اتوماسیون معاملات بوده وگسترش روز افزون آن  موجب افزایش دقت ، سرعت ، شفافیت ، کاهش هزینه وصرفه جویی و توانایی کنترل حقوقی کلیه فرآیندهای معاملات می شود .

وی افزود: از دیگر مزایای این سامانه کنترل هوشمند موارد قانونی در زمان برگزاری معامله و ارائه هشدارهای متناسب درهربخش ؛ کاهش هزینه های برگزاری معامله و جلوگیری از تجدید آنها  ، تسریع در زمان تهیه اسناد ، فراخوان ، بازگشایی پیشنهادات و .می باشد .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.