| کد خبر: 138506 |

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل استان همدان:

صدور بارنامه آنلاین زمینه قاچاق کالا را کاهش داده است

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل استان همدان گفت: صدور بارنامه به صورت آنلاین زمینه انجام قاچاق کالا را به حداقل ممکن رسانده است.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل استان همدان گفت: صدور بارنامه به صورت آنلاین زمینه انجام قاچاق کالا را به حداقل ممکن رسانده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده در راستای نظارت و بررسی دلایل قاچاق کالا و راه‌های پیشگیری از این معضل در همدان گفت: موسسه‌ها و شرکت‌های حمل‌ونقلی نمی‌توانند برای راننده متخلف بارنامه صادر کنند.

وی با ذکر مزیت‌های صدور بارنامه آنلاین افزود: در طرح صدور بارنامه آنلاین مشخصات کامل راننده، کامیون، کالای بارگیری شده، زمان بارگیری، محل بارگیری، مقصد از طریق سرور مرکزی و سایر شرکت‌های حمل‌ونقلی قابل رؤیت است.

وی اضافه کرد: با استفاده از نرم‌افزارهای صدور بارنامه، چنانچه راننده متخلفی دارای پرونده محرومیت از فعالیت باشد، به علت ثبت شدن این تخلف در سرور مرکزی، برای این راننده به صورت اتوماتیک در هیچ نقطه کشور بارنامه صادر نمی‌شود.

وی عنوان کرد: کد رهگیری ۱۶ رقمی تنها در صورت ثبت تمامی اطلاعات مورد نیاز به شرکت‌های حمل‌ونقلی ارائه شده و آن‌ها می‌توانند طبق این کد بارنامه را صادر کنند.

پناهنده تأکید کرد: بر اساس اطلاعات ذخیره شده در سیستم صدور بارنامه اطلاعات مربوط به شش ماه گذشته نظیر محل بارگیری و مقصد تخلیه بار به وضوح مشخص بوده و می‌توان به راحتی میزان کالای وارد شده، محل بارگیری و تخلیه را برای بررسی میزان موجودی کالا در استان را مشاهده کرد.

وی گفت: در راستای تحقق و گسترش دولت الکترونیک علاوه بر طرح صدور بارنامه برخط یا آنلاین صورت‌وضعیت شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر نیز به صورت آنلاین و در شرکت‌های حمل‌ونقلی همدان صورت می‌گیرد.

یادآور می‌شود استان همدان دارای ۹۶ شرکت حمل‌ونقلی کالا و ۱۳۲۳۲ فقره انواع کامیون شامل ۸۱۱۸ نوع اتاق‌دار و ۵۱۱۴ فقره کفی است و ۱۹۰۴ راننده دارای کارت هوشمند در بخش حمل‌ونقل کالا فعال هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.