| کد خبر: 138245 |

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر:

اجرای طرح شبکه سیر در حمل‌ونقل عمومی در دستور کار جدی قرار دارد

طی سفر مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به خراسان شمالی جلسه هم‌اندیشی و توجیهی ضوابط جدید حمل‌ونقل مسافر با حضور کلیه مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری استان، مدیران تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل مسافر استان و جمعی از کارشناسان بخش حمل‌ونقل در محل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی برگزار شد.

تین نیوز

طی سفر مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به خراسان شمالی جلسه هم‌اندیشی و توجیهی ضوابط جدید حمل‌ونقل مسافر با حضور کلیه مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری استان، مدیران تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل مسافر استان و جمعی از کارشناسان بخش حمل‌ونقل در محل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی، در این جلسه شهرکی ثانوی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر گفت: توسعه حمل‌ونقل عمومی با اجرای طرح شبکه سیر در حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای با هدف شکل‌گیری شرکت‌های نمانام (دارای برند مشخص) در دستور کار جدی قرارگرفته است. در این طرح انتخاب آسان، کیفی و مطمئن مطرح است و یکی از اهداف ما در این طرح رضایت مسافرین و استفاده‌کنندگان از ناوگان عمومی برون‌شهری از ابتدای سفر تا انتهای سفر بوده که بایستی با مدیریت زمان و برنامه‌ریزی مدون در بخش مسافر و اجرای طرح‌های یکپارچه صورت پذیرد.

شهرکی ثانوی افزود: استان خراسان شمالی دارای جمعیت روستایی بالایی است که جهت تردد ایمن به شهرها برنامه‌ریزی لازم است و در همین راستا تعداد ۵ دستگاه وانت دوکابین وینگل به منظور مسیرهای روستایی استان در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: یکپارچه‌سازی سایت‌های فروش بلیت اینترنتی، هوشمندسازی پایانه‌ها، ساماندهی بهینه حمل‌ونقل روستایی، بررسی خوابگاه‌های رانندگان کل کشور، آموزش بخش حمل‌ونقل مسافر، لینک شدن بانک اطلاعاتی شرکت‌های مسافری با ثبت احوال استان‌ها، نوسازی ناوگان مینی‌بوسی، درآمدهای غیر بلیتی بخش مسافر، شرح وظایف دفاتر نظارت مستقر در پایانه‌ها در برنامه کاری قرار دارد که استان‌ها باید با تمهیدات مدیریت شده در جهت رفاه و امنیت مسافرین انجام دهند.

وی بیان کرد: در طرح شبکه سیر، شرکت‌های حمل‌ونقل از طریق انتخاب نام واحد با یکدیگر یک شبکه را تشکیل می‌دهند که این شبکه دارای امکانات کلیه اعضاء آن از جمله ناوگان، بازار تقاضا، اعتبار و معروفیت، تجهیزات و غیره است و کلیه اعضاء شبکه نیز از کلیه امکانات اشتراکی آن بهره‌برداری می‌نمایند. اتخاذ این رویه موجب می‌گردد شبکه‌های توانمند مسافربری در کشور تشکیل شوند و از آنجا که شبکه‌ها برای بقاء خود نیازمند ایجاد و حفظ اعتبار در بین مردم و مشتریان هستند لذا سطح ایمنی و خدمات قابل‌ارائه به مسافران را در قالب یک مکانیسم خودکنترلی افزایش خواهند داد. از سوئی دیگر با توجه به اینکه اعتبار شبکه مهم‌ترین دستاورد و ضامن بقاء آن است لذا هیچ‌یک از اعضاء شبکه، مجاز به مخدوش کردن این اعتبار نبوده و کلیه اعضاء خود را ملزم به حفظ اعتبار شبکه از طریق ارائه خدمات ایمن و مطلوب به مشتریان و همچنین رعایت مقررات و قوانین می‌دانند.

در ادامه بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی گفت: بخش مسافر ارتباط مستقیم با مسافر دارد و هرچه خدمات ارائه شده مدیریت شده باشد میزان افزایش رضایت آنان را به همراه دارد و با اجرا شدن طرح شبکه سیر شرکت‌های مسافری با مدیریت مناسب سفری ایمن و با خدمات مطلوب‌تر را برای مسافرین فراهم کرده و ساختار اقتصادی شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای با اجرای طرح اصلاح می‌گردد.

در پایان جلسه، حاضرین سؤالات خود را مطرح و پاسخ لازم داده شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.