| کد خبر: 138076 |

◄ درخواست رانندگان ناوگان باری از مسئولان: عدالت را به بنادر برگردانید

اواسط هفته گذشته درگیری مسلحانه رانندگان معترض در جهرم منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن پنج نفر دیگر شد.

تین نیوز

اواسط هفته گذشته درگیری مسلحانه رانندگان معترض در جهرم منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن پنج نفر دیگر شد. 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، این اتفاق در حالی رخ داده است که از مدتی قبل ابراز نارضایتی و انتقاد رانندگان نسبت به نحوه نوبت‌دهی و بارگیری کامیون‌های حمل بار به طور وسیعی وجود داشت و دارد و گزارش‌های متعددی از وضعیت حمل بار جاده‌ای و مشکلات رانندگان در رسانه‌های مختلف منتشر شده است.

در این زمینه یک فعال حمل‌ونقل جاده‌ای به تین‌نیوز گفت: ماجرا از این قرار است که این صف‌های طولانی و انتظارهای  15 روزه برای یک سرویس بار، در ماه کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد، رانندگان بدهکار که اقساط سنگینی هم به بانک دارند لاجرم دنبال بار می‌گردند، عده‌ای هم زیاده خواه هستند بنابراین از درزهای قانونی سواستفاده کرده و همکاران خود را جا گذاشته و به دنبال هدف خود به هر قیمتی حتی نان حرام می‌گردند، پس در مرحله اول شرم بر راننده و کامیون‌داری که خود را بهتر و جلوتر از  سایر همکارانش می‌داند و به خود این اجازه را می‌دهد که حقوق سایرین را نادیده بگیرد. 

مالک نخعی اظهار داشت: اما این دست اتفاقات خود علت نیستند بلکه معلول تصمیمات و یا عدم تصمیمات مدیران هستند، مدیرانی که می‌توانند با یک فرمان کوچک مانع این دست مشکلات شوند. 

وی افزود: بی‌نوبتی و بومی‌گرایی از زمانی در بندرعباس رایج شد که اولا عرضه کامیون و تقاضای بار از تعادل خارج شد و دوم این‌که مسئولین امر خودروهایی که با شرکت‌های حمل‌ونقل همکاری می‌کنند را به دو دسته ملکی و استیجاری تقسیم کردند.

وی تاکید کرد: بر اساس شکل زیر و بنا بر آمار خود سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای تکلیف کامیون‌های ملکی شرکت‌های حمل معلوم است، به اندازه‌ای است که به شمارش هم نمی‌آید. 

photo_2017-07-14_15-26-01

 این فعال حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: آنچه جای تفکر دارد کامیون‌های استجاری است در اختیار شرکت‌های حمل‌و‌نقل هستند، شرکت‌های حمل‌ونقل از شرایط بد بازار عرضه و تقاضا سو استفاده کرده و در کرایه حمل با کامیون‌دار شریک هستند‌، اینجاست که بسیاری از کامیون‌داران تمایلی به حمل کالا به صورت استیجاری نشان نمی‌دهند و ترجیح می‌دهند که بار خود را از سالن‌های اعلام بار دریافت کنند و در رقابت عده‌ای هم تن به استثمار شرکت‌های حمل داده و خود را مستعمره این شرکت‌ها کرده‌اند.

وی گفت: اختلاف نظرها از اینجا شروع می‌شود؛ راننده‌ای که به شرکت‌ها اعتمادی ندارد و کامیون‌داری که خود را مستعمره کرده هر دو باید از یک بندرگاه اقدام به حمل کالا بکنند با دو روش، دو قانون، دو کرایه متفاوت و دو کمیسیون مختلف! تقصیر با راننده‌ای و کامیون‌داری که یک واحد را کنترل می‌کند نیست، تقصیر با کسی است که قانون و آیین‌نامه اجرایی را برای نیم میلیون کامیون این کشور و ۴۰۰۰ شرکت حمل‌ونقل (دلال بار) می‌نویسد.

نخعی اظهارداشت:  آقایان داوود کشاورزیان معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، غلامحسین دغاغله مدیر کل حمل کالای کشور، داریوش باقرجوان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان، ابوطالب کارجو رییس پایانه بار بندرعباس، حسین احمدی رییس کانون انجمن های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل، محمد خانبلوکی رییس کانون انجمن کارگری رانندگان، بابک ضیائی رییس کانون کارفرمایی کامیون‌داران؛ به گوش باشید که بی‌انضباطی در توزیع بار در بندر عباس جان یک نفر حتی خاطی را بدون محاکمه و بدون دلیل محکمه‌پسند گرفت و تعدادی زخمی بر جای گذاشت، عدالت را به حوزه بنادر به‌خصوص بندرعباس بر گردانید.

قابل ذکر است سه‌شنبه گذشته رانندگان و سرنشینان تعدادی از کامیون‌ها،در مسیر جهرم،  با شلیک از اسلحه شکاری شش نفر از رانندگان و سرنشینان را مجروح کردند که یک نفر از آنها به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کرد. 

سرهنگ "مهراب زارع‌پور" جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان جهرم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع دست‌جمعی مسلحانه در اطراف شهر جهرم، به سرعت مأموران انتظامی وارد عمل شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در محل، مشخص شد رانندگان و سرنشینان کامیون‌های تریلی کشنده که در بندرعباس برای نوبت‌دهی بارگیری در صف ایستاده بودند، با یکدیگر اختلاف پیدا می‌کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه مقصد این خودروها به شیراز بوده است، افزود: افرادی که در صف نوبت بارگیری اسکله بندرعباس دچار اختلاف و درگیری شده بودند، با کش‌دادن درگیری و استقرار در محور جهرم به شیراز (حوالی شهر خاوران بخش خفر) با اسلحه‌ی شکاری به سمت پنج خودروی بارگیری‌شده، تیراندازی و شش نفر از رانندگان و سرنشینان خودروها را مجروح کردند.

سرهنگ زارع‌پور با بیان اینکه مجروحین به بیمارستان انتقال داده شدند، تصریح کرد: متأسفانه یکی از آنها به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کرد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش پلیس، پنج نفر از عاملان اصلی این نزاع مسلحانه دستگیر و یک قبضه سلاح شکاری نیز از آنان کشف شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 0 0

    با احترام۱_چرامنتظرید سیل مشکلات نوبت مجازی زندگی ما رانابود کند وبعد از نابودی دنبال علل آن بگردید،این جمله را میتوانید در بخش نظرات نوبت دهی مجازی ونظر رانندگان از بنده حقیر بخوانید،بله وضعیتی را که با چند ده مرتبه گفتن مدیران آن را باور نمیکنند، ما در لحظات زندگی خودمان هم میبینیم هم لمس میکنیم ،به زبان و قلم می آوریم و از مدیران خواستار اصلاح وضعیت به وجود آمده میشویم ولی گویا مدیران محترم اعتقادی به این مشکلات ندارند،چرا منتظرید سیل مشکلات نوبت مجازی زندگی ما را نابود کند و بعد از نابودی دنبال علل آن بگردید.۲_در حال حاضر علت مدت زمان بارگیری۱۵ روز بندرعباس طرح نوبت مجاری است۳__شاید تعداد کامیونهای ملکی شرکتی کم باشدو به شمارش هم نیاید ولی باید به سهم آنها در تعداد حمل بار در یک ماه نگاه کرد درست است تعداد خود مالکان زیاد است ولی یک یا دو مرتبه بارگیری از بندرعباس برای خود مالک دربرابر۶ یا۷ یا۸ نوبت بارگیری کامیونهای شرکتی،شراکتی شرکتی وملکی شخصی دیگر ،ناچیزاست. سهم جابجایی سوگلی ها مهم تر تعداد ناوگان خود مالک است ،لطفا آدرس اشتباه ندهید.