| کد خبر: 137520 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

دوربین‌های هوشمند جاده‌ای تا پایان سال به 1400 دستگاه می‌رسد

طی شبانه ‌روز گذشته، کل تردد ثبت ‌شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 1996 تردد شمار فعال در محورهای برون‌ شهری، نسبت به روز قبل ۵.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد

تین نیوز

طی شبانه ‌روز گذشته، کل تردد ثبت ‌شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 1996 تردد شمار فعال در محورهای برون‌ شهری، نسبت به روز قبل ۵.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی داود کشاورزیان روز یکشنبه در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل راهدای و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی اظهار داشت: میزان تلفات جاده ای در کشور از سال 84 تا سال 95 از حدود 27 تا 28 هزار نفر به حدود 16 هزار نفر کاهش یافته است. همچنین کاهش آمار تلفات در حالی روی داده که در این مدت بیش از 10 تا 12 میلیون خودروی جدید وارد چرخه فعالیت شده و این روند هر سال ادامه دارد.

وی اظهار کرد: هر سال بیش از یک میلیون خودروی جدید وارد ناوگان حمل‌و‌نقل می‌شود و آمار ترددشمارهای کشور نیز نشان از افزایش متوسط سالانه حدود 7 تا 8 درصدی ترددهای جاده ای است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به ضرورت نگهداری انواع محورهای ارتباطی کشور یادآوری کرد: برای این منظور حدود 6 تا 7 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا این راه ها به نحو مطلوبی نگهداری شود.

کشاورزیان ادامه داد: امسال حدود 600 تا 700 دستگاه دوربین هوشمند در سطح جاده های کشور نصب می شود که با نصب این تعداد دستگاه، تعداد دوربین های هوشمند فعال به بیش از یکهزار و 400 دستگاه می رسد.

وی گفت: اجرای این پروژه ادامه دارد و علاوه بر جاده های شریانی در جاده های غیرشریانی که آمار تصادف ها بالا باشد، دوربین نصب می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، نصب سامانه توزین در حال حرکت برای کنترل بارهای محوری غیرمجاز را از دیگر طرح های این سازمان اعلام و یادآوری کرد: هم اکنون 35 دستگاه سامانه توزین در حال حرکت در جاده ها نصب شده که از این تعداد 25 دستگاه در دولت یازدهم نصب شده است.

کشاورزیان افزود: اخیرا قراردادی برای ساخت، نصب و نگهداری 65 دستگاه جدید با اعتبار 600 میلیارد ریال امضا شده و طرف قرارداد موظف به نگهداری از این دستگاه ها به مدت 5 سال است.

وی به ایرنا گفت: با نصب این سامانه ها، همه بارهای غیرمجاز در جاده ها کنترل می شود و در هر جای کشور تخلفات از طریق این سامانه ثبت شده و با آن برخورد می شود.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.