| کد خبر: 137160 |

توسعه استفاده ازتکنولوژی‌های روزدنیا دررویه های آسفالتی جاده‌ها کشور

کارگاه تخصصی تکنولوژی‌های جدید رویه‌های آسفالتی جاده‌های کشوربا حضور مسئولین و دست اندرکاران سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای، کارشناسان و اساتیدی ازفرانسه برگزار شد.

تین نیوز
کارگاه تخصصی تکنولوژی‌های جدید رویه‌های آسفالتی جاده‌های کشوربا حضور مسئولین و دست اندرکاران سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای، کارشناسان و اساتیدی ازفرانسه برگزار شد.
به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در آیین افتتاحیه این مراسم حیدر مطاعی مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های این سازمان هدف از برگزاری این دوره را استفاده هرچه بیشترازدانش و تکنولوژی روز دنیا و استفاده از تجربیات آنها در کشور یادکرد و افزود: به‌کارگیری روش‌های سنتی دیگر تمام نیازهای امروز را در راهداری پاسخگو نیست و لاجرم باید از روش‌های نوین جهت افزایش کمی و کیفی راه‌ها استفاده کرد که درسال های اخیر موردعمل قرارگرفته و باید با قوت ادامه یابد .
 وی افزود : به همین دلیل باید روش‌ها و متدهای جدید رویه آسفالتی را بررسی و روش مناسب برای کشور را انتخاب کرد. در این راستا کارگاه بررسی روش‌های نوین رویه‌های آسفالتی و استفاده از روش‌های جدید حفاظتی در صنعت بهسازی راهها برگزار شده است .
مطاعی با اشاره به سیاست‌های اخیر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای درخصوص نگهداری و حفاظت از راه‌ها گفت: براین اساس سازمان اقدام به مستند سازی جمع‌آوری اطلاعات وضعیت رویه راه‌ها کرده و بانک جامعی از وضعیت راه‌ها ایجاد و پیاده سازی نموده است، که مبنای علمی و فنی،  اساس تصمیم‌گیری‌ها در تعریف پروژه‌های جدید  دفتر نگهداری راهها بوده است.
مطاعی بیان کرد : با اعلام اینکه بر اساس پروژه ایجاد و پیاده سازی سامانه مدیریت روسازی راهها(PMS) در کشور،که در سال 95  بصورت رسمی رونمایی شده است، راههای شریانی بصورت مکانیزه برداشت شده و بر اساس تحلیل سامانه PMS مقاطع مستعد حفاظتی بمنظور انجام تست های تکمیلی مشخص شد.
 وی افزود : امروز با بهره گیری از توان داخلی کشور سازمان راهداری و حمل‌ ‌ونقل جاده ای با همکاری مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، آزمایشگاه فنی مکانیک خاک و شرکت های مشاور داخلی،  به دانش استفاده از سامانه مدیریت روسازی دست یافته و در نظر دارد در همین راستا حرکت نماید.
 این مقام مسئول با بیان این مطلب که ظرف مدت یکسال کار گروهی و فشرده، دستاوردهای ارزشمندی در پی داشته و تحقیقات و بررسی‌ها به همین نقطه محدود نشده و ادامه خواهد داشت و تاکنون جلسات فنی و کارشناسی زیادی برگزار شده و همچنان هم این جلسات ادامه‌دارند خواستار مشارکت فعال و دقت مضاعف در این زمینه  از گلیه مسئول و کارشناسان استان شد و افزود : 36تا 37درصد از راه‌ها نیازمند بهسازی، 28 درصد از شریان ها نیازمند اقدامات پیشگیرانه هستند و باقی راه‌ها نیز از وضعیت مناسبی برخوردارند. 
 مطاعی دربخشی دیگری ازسخنان خود ادامه داد: براساس تحقیقات به‌عمل‌آمده 14 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور نیازمند اقدامات پیشگیرانه است و برای حصول به روش های بهینه و همچنین کاهش هزینه‌ها در اجرای این طرح، کلیه تست های مکمل بر اساس آزمایشاتی مانند اسکنر سطحی ، FWD ، کرگیری ، RSP و ... به آزمایشگاه فنی مکانیک خاک سفارش داده شده است و با تکمیل این پروژه اطلاعات فنی در روزهای آینده به استانها ابلاغ خواهد شد. 
وی در ادامه ،  مدیران کل ادارت استانی راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای را متولیان اصلی نگهداری و اجرای پروژه‌ها دانست و از آنها خواست بیش از پیش، در انجام پروژه‌ها از روش های تحقیقاتی مناسب جهت دستیابی به روش های مناسب استفاده کنند و دقت لازم را در صرفه‌جویی اعتبارت به خرج دهند.
مدیرکل دفتر نگهداری راه وابنیه فنی سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای با اعلام این نکته که ادارات کل استان باید در خرید آسفالت و قیر که مواد اصلی نگهداری و بازسازی راه‌ها هستند، دقت لازم را داشته باشند و تنها از تولیدکنندگانی که دارای نشان  استاندارد هستند خرید کنند. 
مطاعی با اعلام اینکه درحال حاضر در کشور ،  PGفقط برای قیر مطرح شده اما این شاخص برای مواد امولسیونی نیز قابل تسری است، پیشنهاد مشارکت و فعالیت مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در این زمینه با توجه به رشد روز افزون استفاده از خانواده بزرگ آسفتالتهای حفاظتی و سرد، بازیافت و ... ، توسعه این شاخص برای  امولسیون ها،  رامطرح نمود .
گفتنی است در این کارگاه آموزشی که به مدت یک روز باحضورمعاونین راهداری، روسای ادارات نگهداری وکارشناس ذیربط ادارات کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای سراسرکشور و به پیشنهاد دفتر نگهداری راهها ، و باهمکاری دفتر پیارک ایران  سازمان راهداری‌وحمل‌ونقل جاده‌ای در محل آموزشکده  این سازمان برگزار شد، شرکت کنندگان با مباحثی چون سیاست های نگهداری شبکه راه، امولسیون قیر-کلیات- تک کت- پریم کت، امولسیون قیر- کاربرد در نگهداری جاده‌ها، امولسیون قیر- بازیافت سرد- نواکول-والورکول- امولسیون قیر- آسفالت‌های سرد- کومپوماک، آسفالت اصلاح‌شده- کاربرد در توپکا، آسفالت‌های با مقاومت بالا و سیاست نوآوری کولاس توسط اساتید فرانسوی پزاس، لوبوتلیه، لورکی و لوفوور آشنا شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.