| کد خبر: 136761 |

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس مطرح کرد:

دعوت از رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ ترافیک در استان فارس

با شروع فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس به عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های خدمات‌رسان از ابتدای سال با انجام عملیات متعدد راهداری تمام تلاش خود را در جهت ارائه خدمات مطلوب به مسافران و کاربران جاده‌ای انجام می‌دهد.

تین نیوز

با شروع فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس به عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های خدمات‌رسان از ابتدای سال با انجام عملیات متعدد راهداری تمام تلاش خود را در جهت ارائه خدمات مطلوب به مسافران و کاربران جاده‌ای انجام می‌دهد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، علیرضا سیاهپور مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره کل قبل از شروع راهداری تابستانی را آشکارسازی نقاط پرتصادف و دارای استعداد تصادف، احیای خط‌کشی راه‌ها، بازسازی و نصب علائم اخطاری- انتظامی- اطلاعاتی، اجرای روشنایی نقطه‌ای و رشته‌ای، نصب و تعمیر گاردریل و حفاظ‌های کنار جاده‌ای، لکه‌گیری و روکش آسفالت، بهسازی و تعریض راه‌ها، رفع و اصلاح نقاط پرتصادف، تراشه‌برداری و پاک‌سازی حاشیه راه‌ها عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس در خصوص تعمیر و نگهداری و بازسازی ابنیه فنی و پل‌های بزرگ و کوچک استان اضافه کرد: پس از سیل‌های اخیر، آسیب‌های جدی به ابنیه فنی بخش‌های مرکزی و جنوبی استان وارد شده اکثر موارد تعمیر و بازسازی شده و در تلاش هستیم تا قبل از شروع راهداری زمستانی سایر موارد نیز با تأمین بودجه تکمیل شود.

سیاهپور با تأکید بر لزوم افزایش مستمر ایمنی راه‌ها افزود: تحلیل آمارها نشان از درصد بالای خطاهای انسانی و تخلفات رانندگان می‌دهد و خواب‌آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه یا خوردن و آشامیدن ضمن رانندگی (حواس‌پرتی) از جمله مهم‌ترین آن‌ها هستند.

وی در خصوص راه‌حل‌های کاهش تصادفات گفت: رانندگان و کاربران جاده‌ای از رانندگی طولانی‌مدت جدا بپرهیزند و به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند و با سرعت مطمئنه و با صبر و حوصله بیشتری رانندگی کنند.

سیاهپور ضمن ابراز تأسف از قرار گرفتن استان فارس در مقام نخست میزان حوادث جاده‌ای در کشور، تصریح کرد: استان فارس دارای شرایط ویژه و منحصربه‌فردی در میان سایر استان‌ها است که اهم این ویژگی‌ها عبارت است از کریدور میان شمال و جنوب کشور بودن، عدم وجود آزادراه، میزان بسیارکم حمل‌ونقل ریلی، بیشترین تعداد ادوات کشاورزی نظیر کمباین و تراکتور و...، بیشترین طول راه، تعداد بسیار زیاد موتورسیکلت و شرایط و عوامل بسیار دیگر که سبب شده فعالیت‌های شبانه‌روزی راهداری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های خدمات‌رسان جاده‌ای در افزایش ایمنی و خدمات‌رسانی مورد توجه کافی قرار نگیرد.

وی تأکید کرد: فارس از نظر شاخص‌های ایمنی رتبه بسیار مناسب‌تری نسبت به تلفات جاده‌ای برخوردار است و این بدان معناست که این استان نیاز به افزایش فرهنگ رانندگی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص فعالیت‌های فرهنگی – ایمنی – ترافیکی این اداره کل عنوان کرد: دوره‌های آموزشی متعدد به رانندگان موتورسیکلت و رانندگان حمل‌ونقل بار، ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها، تولید و نشر پیام‌های ایمنی ترافیکی، چاپ بروشورهای مختلف ایمنی، نشست‌های مشترک و تعاملی با سایر دستگاه‌ها جهت آگاهی بخشی و هماهنگی بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی درون‌شهری و برون‌شهری مانند بیلبوردها، تلویزیون‌های شهری و سایر موارد از جمله فعالیت‌های این اداره کل در حوزه افزایش فرهنگ ترافیک است.

وی در پایان با اشاره به نقش رسانه در افزایش فرهنگ عمومی ایمنی و ترافیک گفت: از تمامی رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب انتظار داریم تا با ترویج فرهنگ مناسب ایمنی-ترافیک این اداره کل را در کاهش میزان تلفات جاده‌ای یاری رسانند.

گفتنی است پیش از این مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس در نشستی خبری از اهالی رسانه به عنوان راهداران افتخاری یاد کرد و به نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ترافیک برون‌شهری تأکید کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.