| کد خبر: 135906 |

◄ همکاری راهداری و فنی و حرفه‌ای به ایستگاه اجرا رسید

جلسه ویدئو کنفرانس در اداره کل فنی حرفه ای استان گلستان؛ با حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان عصر روز گذشته برگزار شد.

تین نیوز

جلسه ویدئو کنفرانس در اداره کل فنی حرفه ای استان گلستان؛ با حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان عصر روز گذشته برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ همچنین در راستای انعقاد تفاهم نامه ریاست سازمان راهداری حمل و نقل کشور با ریاست سازمان فنی و حرفه ای کشور؛ جلسه ی پرسش و پاسخ با حضور مدیران استانی دو سازمان، با هدف اجرایی کردن آن برگزار شد.

این تفاهم‌نامه اوایل اردیبهشت ماه با حضور رئیس سازمان راهداری و رئیس سازمان فنی ‌و حرفه‌ای منعقد شد که حالا پس از گذشت حدود دو ماه به مرحله اجرا در سطح استانی رسیده است و استان گلستان نیز از پیشگامان اجرای این تفاهم‌نامه محسوب می‌شود.

کشاورزیان در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفته بود: بیش از 90 درصد از جابجایی بار و مسافر در کشور را حمل‌ونقل جاده‌ای بر عهده دارد و برگزاری آموزش‌های مهارتی و تخصصی با ارائه گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی می‌تواند در افزایش ایمنی سفر و سهولت جابجایی بار و مسافر بسیار تأثیرگذار باشد.

همچنین در این مراسم رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز ابراز داشته بود: منابع انسانی در هر حرفه‌ای ارزش زیادی دارد و متأسفانه در طول سال بیش از 15 هزار نفر در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای کشور جان خود را از دست می‌دهند و تعداد زیادی نیز مصدوم شدند و اکنون زندگی آن‌ها با سختی ادامه پیدا می‌کند.

با این تفاسیر، استان گلستان با تدارک مقدمات مورد نیاز برای این تفاهم‌نامه به سمت اجرایی شدن آن گام بلندی برداشته است، مهدی میقانی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان در خصوص این جلسه ویدئو کنفرانس به خبرنگار تین‌نیوز گفت: به موجب این تفاهم‌نامه آموزش مشاغل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای به صورت تخصصی امکان پذیر می‌شود.

میقانی همچنین ادامه داد: جلسه ما هم پیرامون این تفاهم‌نامه بود، ما شرکت‌هایی را که از سازمان برای آموزش رانندگان مجوز گرفته‌اند را به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی کرده‌ایم که این شرکت‌ها باید مطابق استاندارد آموزشی فنی و حرفه‌ای ادامه فعالیت بدهند و نهایتا این موضوع به استانداردتر شدن آموزش‌ها منجر خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    متاسفانه بیشتر تصادفات در کشور ما به دلیل نداشتن مهارت کامل راننده درکنترل وسیله نقلیه است آموزش دادن بهترین راه جلوگیری از سوانح دلخراش است کاش زودتر این طرح اجرایی شود.