| کد خبر: 135878 |

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان

آغاز سفرهای تابستانی و لزوم توجه به نکات ایمنی در سفر های جاده ای

با فرا رسیدن روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، سفرهای جاده‌ای در تابستان آغاز می شود. امسال تقریبا تعطیلات عید فطر با روزهای نخست تیرماه مصادف شده و بعد از یک ماه طاعات و عبادات و نیز سپری کردن فصل امتحانات فرزندان، خانواده‌ها فرصت ویژه‌ای برای مسافرت‌ پیدا کرده‌اند.

تین نیوز

با فرا رسیدن روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، سفرهای جاده‌ای در تابستان آغاز می شود. امسال تقریبا تعطیلات عید فطر با روزهای نخست تیرماه مصادف شده و بعد از یک ماه طاعات و عبادات و نیز سپری کردن فصل امتحانات فرزندان، خانواده‌ها فرصت ویژه‌ای برای مسافرت‌ پیدا کرده‌اند. با این همه، نگرانی و دغدغه‌های فراوانی به‌دلیل افزایش سوانح رانندگی و در پی آن تلفات جاده‌ای در ایام تابستان و تعطیلات عید فطر وجود دارد؛ خصوصا آنکه در بین فصول مختلف سال، سوانح جاده‌ای در تابستان، به‌دلیل تعدد سفرهای برون‌شهری افزایش می‌یابد. از این رو ساماندهی و مدیریت سفرهای تابستانی، مهم‌ترین موضوع است.



به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، خداداد  مقبلی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان با بیان این مطلب گفت: با افزایش سفرهای تابستانی، حدود 4700هزار دستگاه انواع ناوگان فعال مسافری و حدود 4800 نفر راننده حرفه‌ای فعال در عرصه حمل ونقل مسافربری جاده‌ای استان، علاوه بر هزاران خودروی شخصی، در جاده‌ها تردد می‌کنند که با توجه به آمار بالای واژگونی و تصادفات، ایمنی مسافرانی که با ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافرت می‌کنند، بسیار حائزاهمیت است. البته با اجرای سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان) و نصب دوربین درون اتوبوس‌های مسافربری، رفتار رانندگان هنگام رانندگی از مبدا تا مقصد کاملا رصد می‌شود و با توجه به نصب این سامانه در سال گذشته بر روی اتوبوس‌ها، انتظار می‌رود میزان تخلفات ناوگان اتوبوس‌های بین‌شهری در تابستان سال جاری، کاهش محسوسی داشته باشد. 
مهندس مقبلی  تصریح کرد: علاوه بر اینکه تاکنون،23 دوربین ثابت  کنترل سرعت متوسط در محورهای استان کرمان نصب شده، تا پایان سال جاری نیز130دستگاه دوربین دیگرنیزدر جاده های استان نصب  میشود. با استفاده از سیستم‌های هوشمند جاده‌ای، امیدواری زیادی برای کاهش آماراستانی  تلفات جاده‌ای نسبت سال گذشته وجود دارد ومحک خوبی برای سنجش تأثیر سامانه‌های هوشمند نیز خواهد بود.
 
وی افزود: با توجه به اجرای طرح تابستانی از اوایل تیرتا آغازوتا پایان شهریور ماه ادامه می یابد و برنامه ریزی های لازم برای افزایش کیفیت خدمات رسانی توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان به مسافران نیز انجام شده است، اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان از حداکثر ظرفیت و توان خود برای جابجایی مسافران بهره می برد، اذعان داشت: هماهنگی های لازم با شرکت‌های مسافربری برای در اختیار داشتن سرویس کشیک در تمام مدت زمان اجرای طرح انجام شده است.
 
مهندس مقبلی خاطر نشان کرد: راهداران بعنوان نگهبانان همیشه بیدار جاده ها نیز همانند فصول قبل به خدمت رسانی شبانه روزی خود در گرمای سوزان  اقدامات لازم جهت انجام فعالیت های راهداری تابستانی  ازجمله لکه گیری،   خط
 
 
خط.کشی ها ، آماده سازی ونصب علائم افقی و عمودی، ترمیم و نصب گارد ریل ها و.... اقدام خواهند نمود و در صورت نیاز مسافران به کمک آنها خواهند شتافت.
 
وی با قدردانی از هم استانی های عزیز که همکاری لازم با دست اندرکاران ترافیکی جاده ای را دارند خواست  برای اطلاع و آگاهی از وضعیت راهها قبل از سفر با استفاده از شماره تلفن 141 که بطور شبانه روز فعال می باشد ، همچنین سیستم پیامکی  1000141  و استفاده از نرم افزار و اپلیکیشن 141  بر روی گوشی تلفن همراه و پایگاه اطلاع رسانی www.141.ir اقدام نمایند. 
 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.