| کد خبر: 135805 |

انتصاب مهندس مسعود جمیلی کرمانی به مدیریت راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان

مدیرکل سابق راهداری، حمل و نقل و حمل ونقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: طی یکسال گذشته 79 نقطه حادثه خیز در این منطقه شناسایی و آشکارسازی شد.

تین نیوز
مدیرکل سابق راهداری، حمل و نقل و حمل ونقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: طی یکسال گذشته 79 نقطه حادثه خیز در این منطقه شناسایی و آشکارسازی شد.
 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان: احسان عراقی زاده روز پنجشنبه در آیین تودیع خود و معارفه مدیرکل جدید راهداری، حمل و نقل و پایانه های جنوب استان کرمان، افزود: برای آشکارسازی این نقاط حادثه خیز چهار هزار و 930 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.


وی ادامه داد: در سال 94 تعداد این نقاط 39 نقطه بود که در سال گذشته این رقم به 79 نقطه اضافه شد.


وی خاطرنشان کرد: ساخت ساختمان اداره راهداری شهرستان فاریاب و شروع به کار ساختمان اداره کل راهداری، حمل و نقل و پایانه های جنوب استان کرمان با زیربنای چهارهزار و 500 مترمربع در 17هزار متر مربع از فعالیت های سال گذشته این اداره کل بوده است.


مدیرکل سابق راهداری جنوب کرمان گفت: 6 هزار و 153 بارنامه در پنج ماه پایانی سال گذشته در منطقه جنوب کرمان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 53 درصد رشد داشته که نشان از رشد فعالیت اقتصادی در این منطقه دارد.


وی با بیان اینکه جنوب استان به عنوان یکی از محورهای عمده کشاورزی در کشور محسوب می شود، بیان کرد: تلاش برای ایمن سازی این محورها ادامه دارد.


وی اظهار کرد: سال گذشته نخستین محموله صادراتی محصولات کشاورزی این منطقه شامل 130 تن سیب زمینی به ارزش یکهزار و 500 میلون ریال به صورت عرضه مستقیم از جیرفت به افغانستان صادر شد.


عراقی زاده ادامه داد: با توجه به اینکه جنوب استان کرمان یکی از مناطق و قطب‌ های مهم تولیدات محصولات کشاورزی کشور است، روان سازی حمل و نقل به موقع محصولات کشاورزی این منطقه امری ضروری است.


در پایان این آیین مهندس مسعود جمیلی به سمت مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای جنوب استان معرفی شد، گفتنی است مهندس جمیلی قبل از این جایگاه ،مدیریت اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان کرمان را به مدت 5سال بر عهده داشت.


هفت هزارو 350 کیلومتر تمامی محورهای مواصلاتی هفت شهر جنوب کرمان می باشند که شامل 203 کیلومتر بزرگراه، 361 کیلومتر راه اصلی و 772 کیلومتر راه فرعی آسفالته می باشند.


28 هزار کیلومتر راه همسنگ در استان کرمان وجود دارد که 2.2 درصد راه های کل کشور راشامل می شود که هشت هزار کیلومتر آن در هفت شهر جنوبی استان قرار دارد.


جنوب استان در کریدور شمال به جنوب کشور است.


اداره کل راهداری، حمل و نقل و پایانه های جنوب استان کرمان جنوب کرمان هفت شهر ،جیرفت،کهنوج، عنبرآباد،قلعه گنج، منوجان ،رودبار و فاریاب را پوشش می دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.